Permalänk

Röda pixlar när jag använder 144 hz

tjo! fick hem min nya 144hz skärm idag. så nu har jag kopplat in den tillsammans med min andra skärm som är 60hz. när jag ändrar den nya skärmen till 144hz så får jag röda pixlar över hela skärmen! vad kan det vara som är fel?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spelpojken123:

tjo! fick hem min nya 144hz skärm idag. så nu har jag kopplat in den tillsammans med min andra skärm som är 60hz. när jag ändrar den nya skärmen till 144hz så får jag röda pixlar över hela skärmen! vad kan det vara som är fel?

Jag skulle tro att det har något med grafikkortet eller kabeln att göra. Vad kör du för kabel? Har du uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet till senaste? Om ja kan det vara idé att backa en version och se om det blir bättre. Kan du prova med någon annan dator eller grafikkort?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag tror också de kan vara kablen, haft liknande problem som du beskriver med en felande kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spelpojken123:

tjo! fick hem min nya 144hz skärm idag. så nu har jag kopplat in den tillsammans med min andra skärm som är 60hz. när jag ändrar den nya skärmen till 144hz så får jag röda pixlar över hela skärmen! vad kan det vara som är fel?

Min kristallkula* säger att du har en koreaskärm som inte klarar mer än 114 Hz.

Jag kikar en gång extra i kristallkulan och den säger sig ha 99,987% träffsäkerhet i sina förutsägelser.

Dold text
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av spelpojken123:

tjo! fick hem min nya 144hz skärm idag. så nu har jag kopplat in den tillsammans med min andra skärm som är 60hz. när jag ändrar den nya skärmen till 144hz så får jag röda pixlar över hela skärmen! vad kan det vara som är fel?

Vad är det för skärm?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.