Grand Theft Auto V till PC, PS4 och Xbox One

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Vad spelar det för roll om det finns fler spel eller inte? Det gör det ju till PC också?

Jag tänkte mest på vad man behöver betala för o få en PC som har prestanda nog att köra spelet "optimalt". Nu har ju inga prestandakrav annonserats ännu... och även när det gjorts så får man vänta på faktiska tester av det färdiga spelet.

När det gäller PS4 och XBONE behöver man ju inte tänka på det... det är ju bara o köpa en av dem tillsammans med spelet o tuta o köra.

Du får antagligen betala mindre för en PS4/XBONE + spelet än för en PC som klarar det lika bra + spelet

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mechanix:

Jag vet inte vad jag ska skriva. Mitt liv har plötsligt ett syfte!

Men tror att Rockstar skjuter sig lite i foten med att släppa "Stor-tjuv av bilar 5" så sent till PC och NextGeen. Folk har nog tröttnat på Ubisofts "Vakthundarna" till dess. Nu är inte spelen lika och inte samma smarta interaktion med människorna runt personen man spelar men ändå känns redan "Stor-tjuv av bilar 5" gammalt.

Permalänk
Medlem

Möjligt, fast om jag utgår från mig själv så tror jag att den större skaran PC-spelare som vill köpa GTA5 gör det för att dom har spelat alla GTA-spelen sedan 3, och vill helt enkelt återvända till den underbara världen full av stöldgods och pickor och härliga raksträckor; det är helt irrelevant vad för spel som släppts nyligen, GTA är GTA.

Jag vet att jag kommer köpa det och bara njuta av att glida igenom Little Italy eller Chinatown, och titta på alla restauranger och lägenheter, för mysets skull. Kommer garanterat bli mer free-roam än story-missions för mig i början. ;

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

Möjligt, fast om jag utgår från mig själv så tror jag att den större skaran PC-spelare som vill köpa GTA5 gör det för att dom har spelat alla GTA-spelen sedan 3, och vill helt enkelt återvända till den underbara världen full av stöldgods och pickor och härliga raksträckor; det är helt irrelevant vad för spel som släppts nyligen, GTA är GTA.

Jag vet att jag kommer köpa det och bara njuta av att glida igenom Little Italy eller Chinatown, och titta på alla restauranger och lägenheter, för mysets skull. Kommer garanterat bli mer free-roam än story-missions för mig i början. ;

GTA 1*
Spelades dock på ps1 om jag minns rätt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

GTA 1*
Spelades dock på ps1 om jag minns rätt.

Likaså GTA 2 & GTA London

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd

Lite spoky att GTA 3 går att köra i 1080p men inte GTA San Anddreas (Steamversionerna). Kul också att man kan köra GTA 1&2 läge med GTA 3 (man är gud i himlen och tittar ner).