Pentium G3258 "Anniversary Edition" överklockas på H97 med läckt UEFI

Permalänk
Melding Plague

Pentium G3258 "Anniversary Edition" överklockas på H97 med läckt UEFI

Intels konstgjorda spärr mot överklockning saknas i en läckt version av UEFI för några av MSI:s moderkort med styrkretsen H97, vilket gör det möjligt att trimma nya Pentium G3258.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Riktigt nice för budget datorer. Mycket prestanda för krona.

Permalänk
Jubileumsmästare

Tha shit!

Permalänk

Nu finns inte Asrocks variant att köpa än vad jag sett? Men annars skulle de korten vara billigare med Z97 kretsen vilket borde innebära att de faktiskt är designade för att tåla överklockning.

http://www.sweclockers.com/nyhet/18891-asrock-gor-prispressad...

Permalänk
Medlem

Detta kommer ju säkert att "åtgärdas" av Intel igen >.< Blir nog att köpa ett billigt Z97 kort ändå!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Detta kommer ju säkert att "åtgärdas" av Intel igen >.< Blir nog att köpa ett billigt Z97 kort ändå!

Tänkte på det. Annars hade jag nog köpt en fastän jag redan har en gamingdator..

Permalänk
Medlem

zoom på bilden med överklockningen kanske?

Permalänk
Medlem

Intel i ett nötskal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en gammal Q6600, skulle en sån här klockad vara något att ersätta den med kanske? Eller den här har ingen HT va så man får klarar sig på två kärnor och totalt två trådar? Då är den lite klen för gaming kanske.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Jag sitter på en gammal Q6600, skulle en sån här klockad vara något att ersätta den med kanske? Eller den här har ingen HT va så man får klarar sig på två kärnor och totalt två trådar? Då är den lite klen för gaming kanske.

Kör man den runt 4.5 så kommer den vara betydligt mycket bättre än det du har nu. Som natt och dag.

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att inte uppdatera UEFI om man har ett moderkort som klarar det?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Är det inte bara att inte uppdatera UEFI om man har ett moderkort som klarar det?

Jo det stämmer bra.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av thereal_twisted:

Jo det stämmer bra.

Nästan så man ska satsa nu när det är billigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Nästan så man ska satsa nu när det är billigt

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer med största sannolikhet köpa haswell(min 2700k mår inte så bra, sviter av benchmarks. Och jag saknar minnes oc, max 2133mhz på SB och 2400 på SB-E), har dom droppat priserna på Z87 brädor? Har kanske en bra 4770k på g också om den är kvar.

EDIT: Inser att du menar H97 brädor, jag kommer köra på z87 eller z97. Asus bräda

Permalänk
Medlem

Nu när moderkorttillverkarna ordnat nya UEFI för H81 brädor - så är denna cpu en riktig guldgruva! Ja nu behöver man inte köpa dyra z87 eller z87 chipsets. Givetvis blir det inte lika bra med H81, men för priset går det inte att klaga.

Har en GA-H81M-DS2 + G3258 i 4,6 Ghz. Gav den i present till lillebrorsan som är grymt nöjd.

Kanske blir samlarvärde på denna cup om 10 år lol ?