Microsofts Android-patent avslöjas av kinesisk finansmyndighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

*Host*

Kanske ska hänvisa till de 7 andra figurerna också? Där den 4:e du länkade är "Rear view thereof"

Står även kanske klart och tydligt i patentet "The broken lines in the Figures show portions of the portable display device wich forms no part of the claimed design"

Att länka en PDF där de andra 7 bilderna finns är alltså inte att hänvisa? Ett exempell är ett exempel.

Jag valde figur 4 för att den var så komisk. Inte för att den mest representerade patentet. Du har faktiskt rätt, den representerar inte patentet överhuvudtaget.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Leopardkungens:

Källa tack!!! Patentkriget är löjligt från alla håll men att det du säger skulle stämma har jag mycket svårt att tro. Patent brunar vara lite mer avancerat än det du nämner så man undrar ju såklart.

Jag blandade ihop det lite, de stämde en Polsk frukthandlare och ett Kinesiskt matföretag som snarare har en logo som liknar LG och det var varumärkesintrpång snarare än patent, men Apple har å andra sidan tagit patent på att använda "telefonen som nyckel" och för att hitta en parkerad bil och det känns ju tryggt.
ACCESSING A VEHICLE USING PORTABLE DEVICES
METHOD FOR LOCATING A VEHICLE

http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=H...
http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=H...

http://tech.blorge.com/Structure:%20/2012/09/13/apple-sues-po...
http://www.mactrast.com/2011/09/apple-sues-chinese-food-compa...
http://appadvice.com/appnn/2011/02/apple-ipad-cutting-board-d...

Jag tror inte det här är något som gynnar mänskligheten i stort men det ger ju möjlighet att göda jurister.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Linuxkärnan har ju stöd för NTFS som går att kompilera in, vilket inte är standard. Exfat genom FUSE vilket inte är i kärnan i sig, ändå påstår Microsoft ha X patent som linux gör intrång på.

Jag fattar inte hur reverse engineer -> cleanroom/chinese wall antingen är eller inte är patentintrång. Det verkar som att företag som microsoft bara påstår saker utan att ens ha sett koden vilket är ungefär som en dryg unge som står och säger att din leksaksbil är hans fast du minns julaftonen du fick den på.

Sanning med modifikation kanske, din bil är ju en kanske en piratkopia

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag blandade ihop det lite

Japp det gjorde du. Men visst är det löjligt det håller jag med om men det tycker jag också om alla som snackar så mycket skit utan källa, därför jag var tvungen att fråga.
Polska frukthandlaren håller jag med om att det var långsökt men som jag förstod det så handlade det mer om helheten än just loggan? Att de heter A.pl osv.
Sista länken så håller jag tyvärr med Apple, att någon får göra en kopia på deras produkter även om det är en skärbräda är väl inte helt okej.

Som sagt så är patentkriget löjligt men jag tror att hela patentvärlden kommer gå i väggen tillsammans med USAs ekonomi. Kina kommer starkt och det för med sig bra som dåligt.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Patentsystemet <3

Patentsystemet <3

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av hakuni:

Jag står vid det jag sagt innan: skrota patentsystemet! Det kanske är bra att ha någon slags skydd mot direkt plagiering, men det nuvarande systemet är sämre än ingenting alls.

det svåra är att det är så svårt att bedömma mjukvara i patentstrider medans det är väldigt uppenbart om det är hårdvara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Patentsystemet <3

Nänä, det där kan du inte skriva utan att ge en åtminstone en hundring till Roob i licensavgifter

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Men som spda242 redan har skrivit så är det ju inte så att de totalvägrar andra att använda deras patent. De har gjort upp med alla andra stora tillverkare på ett eller annat sett utom just Samsung. Knappast bara Apples fel att de två inte kan lösa sina tvister...It takes two to tango som man brukar säga.

Fast i detta fall så är ju Samsung ett direkt hot för Apple på mobila marknaden, största hotande konkurrenten vilket man ser på Apples handlingar mot Samsung.
Om man kollar på stämningarna från Apple så är många av dom helt uppåt väggarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Håkan Lans

Du menar samma Håkan Lans som uppfann STDMA, och inte fick ett skit för det, eller som satt på patentet för färg på datorskärmar, och förlorade mot Compaq, Gateway and Hewlett Packard? Jo, han framstår son en stor vinnare...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du menar samma Håkan Lans som uppfann STDMA, och inte fick ett skit för det, eller som satt på patentet för färg på datorskärmar, och förlorade mot Compaq, Gateway and Hewlett Packard? Jo, han framstår son en stor vinnare...
B!

Precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du menar samma Håkan Lans som uppfann STDMA, och inte fick ett skit för det, eller som satt på patentet för färg på datorskärmar, och förlorade mot Compaq, Gateway and Hewlett Packard? Jo, han framstår son en stor vinnare...
B!

glömde du inte nämna datormusen?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ta patent på färgen brunt. Så fort någon producerar nått brunt ska jag ha betalt...

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

glömde du inte nämna datormusen?

Nja... Jag är av åsikten att Xerox Alto som levererades med ett stycke prior art gör honom till ett patent-troll i viss utsträckning.... Misslyckat, eftersom han inte får några slantar, självklart.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

I grunden är patentsystemet helt nödvändigt. Sen att det finns många luckor i systemet och att företag missbrukar det är en annan sak.

Men mjukvarupatent borde förbjudas helt och det är väl sådana det gäller här? Det skrivs knappast mer eller bättre mjukvara bara för att man få mjukvarupatent, snarare tvärt om blir det mindre och sämre mjukvara pga det.

Dock är det väl inte tillåtet med sådana i Europa så jag antar att vi inte betalar några beskyddaravgifter/utpressning för Android-lurar i Sverige.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Amerikanska patent och domstolar finns till för att gynna Amerikanska företag. Amerikanska företag får oftast rätt i Amerikansk domstol.

Vissa patent ser otroligt korkade ut och det är obegripligt att man ens kunnat patenterat vissa saker.

Man kanske skulle ta patent på att ta patent och sen stämma alla som har patent? Eller helt enkelt patentera "en handhållen elektronisk enhet" och vips få pengar på alla spelkontroller och telefoner etc. Ja, som sagt, det vore minst lika löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nja... Jag är av åsikten att Xerox Alto som levererades med ett stycke prior art gör honom till ett patent-troll i viss utsträckning.... Misslyckat, eftersom han inte får några slantar, självklart.
B!

Jo, du har väl lite rätt i det.
Men samtidigt tycker jag det är ett bra exempel på hur framgångsrik man är oftare hänger ihop med hur stor man är än med hur rätt man har.

Permalänk
Medlem

Så är det tyvärr med mycket när det kommer till patent. VBG och Rockinger är störst i världen när det kommer till (bland annat) släp-kopplingar för kommersiell trafik. För ett par år sedan stämde VBG Rockinger för att de skulle ha kopierat åtminstone delar av ett mönsterskydd på en balk draget monteras på, på lastbilschassin. Efter ett par år i rätten, och miljoner i kostnader bestämde man sig för att man nog inte kunde får rätt (balkarnas utseende dikteras av fysiska principer för hållfasthet, och går i princip inte att mönsterskydda) så nu har VBG och Rockinger vars en i princip identisk dragbalk, med vars ett mönsterskydd... Striden i rätten? Den är inte över, nu slåss man om vem som ska betala.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.