Köpråd: Tyst CPU-luftkylare som fungerar med höga minnen?

Permalänk
Medlem

Köpråd: Tyst CPU-luftkylare som fungerar med höga minnen?

Hej,

Tittar på att bygga en ny dator med bra kylning for CPU´n - som också skall vara tyst.

Detaljer om varför jag valt vissa andra komponenter kan man alltid diskutera, MEN den stora utmaningen är att få plats med allt. Jag skall nämligen få plats med en tyst CPU-kylning (1150-sockel) tillsammans med minneskretsar som bygger drygt 42mm högt!

Minneskretsarna är Kingston DDR3 HyperX Beast 32GB (2400MHz) - som tillsammans med en 4790K skall användas för såväl 3D/film renderingar som lite spel (därav stora minnet med lite hastighes-hybris).

Var jag än tittar efter minnes-kit i denna dimensionen, så har de kylflänsar som är rätt höga.

SÅ, även om jag vet att slutna vätskekyl-system skulle lösa detta, så har jag läst i många forum att de är mycket ljudligare än de luftlösningar jag tittat på - där några av kandidaterna varit:

  • Noctua NH-D15

  • Noctua NH-U14S

  • Be-Quiet Dark Rock 3

  • Scythe Kabuto 2

MEN, alla dessa luftkylningar kräver låga minnen för att få plats eller ont om plats på höjden generellt.

SÅ, är det någon som har tips på en riktigt effektiv och tyst CPU-fläktlösning som har plats för höga minnen??

Tack på förhand

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Noctua NH-U12S ska klara alla minnen.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad, tråd flyttad*

Tror du får bättre svar här i "Kylning och överklockning av processorer"
Observera att en beskrivande rubrik ger bättre svar.
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Rubrik ändrad, tråd flyttad*

Tror du får bättre svar här i "Kylning och överklockning av processorer"
Observera att en beskrivande rubrik ger bättre svar.
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
/moderator

En annan gång när jag bad om köpråd i en specifik kanal - blev jag tillsagd av en moderator att man enbart får be om köpråd i köprådskanalen. Därav min ursprungliga tråd och eventuella missförstånd som skett av det.

Men, jag skall försöka tänkte efter mer nästa gång. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Noctua NH-U12S ska klara alla minnen.

Tackar, läste just att det blir på gränsen (saknas en halv mm), men det kan vara värt att prova. Har även blivit rekommenderad Noctua NH-C14 med bara övre fläkt. Men jag tror att U12S är bättre för mitt luftflöde.

Tack igen!

Permalänk
Visa signatur

APB: Reloaded <3