Microsoft visar PC-spel på tre 4K-skärmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Bara jag som noterade märkbar microstutter på andra videon? Såg ju knappt ut att flyta bättre än första trots att det var tredubbel fps. Lite humor att han säger "really fluid gaming experience" också Men eyefinity setupen var helt klart maffig, synd bara på ramarna (som vanligt).

Jag såg det också. Men det lider väl dom flesta spel av mer eller mindre. Därför ska man nöja sig med 25-30 fps

4k upplösning vill ha! Kul att MS kan göra lite reklam för pc spel också någon gång.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Skulle ju inte vara så jävla intressant att kolla på en demo med 2 fps.

Nja kanske inte det

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Radeon , Microstuttering? Vill se Nvidia SLI!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Ja det är nog bara du. Men fan spelar bilspel med tangentbordet?!

Bilspel spelas givetvis med ratt och inget annat. Kan varmt rekommendera Logitech G27.

Visa signatur

Antec P182 w. Nexus real Silent | Corsair 520HX | Asus P5K-E/WiFi | Intel Q9550 | Thermalrght Ultra-120 Extreme + Noctua NF-P12 | OCZ 4GB PC6400 | Asus GTX560 TI | Asus Xonar DX | Eizo S2431W

Permalänk
Medlem

Här har vi nånting för tvelander

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Ja det är nog bara du. Men fan spelar bilspel med tangentbordet?!

Just bilspelen har blivit bättre ur den synvinkeln. Förr i tiden var det fullt styrutslag med ett enda tryck på knappen, nu är det lite mjukare styrutslag men inte alls lika snabba reflexer. Så jag håller med dig, ska man styra något finns det ett antal lägen mellan allt och inget som man missar

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Alltså vem bryr sig och vem är "vi?". Vem har råd med det här och intresse för det här men förstår sig inte på grunderna i minnesallokering och upplösning?

Seriöst? Fjantig, för kort och oinformerade blogg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Behöver man överhuvudtaget AA på 4k? Kanske man kan sätta 2x aa för säkerhets skull.

Nej det gör man ju uppenbarligen inte och han kör ju spelet i över 100 FPS kontinuerligt istället för att tala om hur man kan optimera det med en AA.
Som sagt löjligt.

Permalänk

Detta visar väldigt tydligt ett par av anledningarna till att vi inom fem år kommer att spela nästan uteslutande med 3D headsets, inte skärmar.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Ballt, helt klart.

Själv tycker jag bara vi har fått se 3x skärmalternativ länge nog nu. När kommer alternativen? Dvs en enda vacker skärm så man slipper skärmkanter mellan etc. Visst en sådan skärm kanske behöver 3x inputs men så länge det i alla fall är en enda skärm...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Ballt, helt klart.

Själv tycker jag bara vi har fått se 3x skärmalternativ länge nog nu. När kommer alternativen? Dvs en enda vacker skärm så man slipper skärmkanter mellan etc. Visst en sådan skärm kanske behöver 3x inputs men så länge det i alla fall är en enda skärm...

Fan vad läckert det hade varit med 11x2k pixels i en enda panel - även om man som du säger kanske måste använda 3 dp sladdar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Första delen kör han ju tre stycken skärmar på ett ensamt 7970 i 30fps ( medium/high )
andra delen kör han en skärm och Crossfire och har över 100 fps ( high )
.

Dirt3 kör jag med Ultra settings och har 150fps+ med min SLI setup. BF4 Ultra dippar ner till 70-80 i max settings och Crysis3 gick inte tillfredsställande om man inte tog ner settings en hel del tycker jag.

Nog tror jag att moderna spel skulle rulla med några få FPS om nu Dirt3 rullar runt i 30 i medium/high. 30 fps är för övrigt inte så jäkla skönt att lira så många spel i.. definitivt inte bilspel imo.

Varför inte lägga ner sparsamma ~10 000 istället och köra en setup med 3st 42"+ skärmar i 1920 med antialiasing och höga settings förutom esport stuckade fps-spel på någon 120hz+ skärm.
Diablo med 3x46": https://www.youtube.com/watch?v=GhHaGxseOEw
Titanfall med 3x46": https://www.youtube.com/watch?v=glCLj5gH4ZI

För övrigt har Barnacules den nördigaste mancaven på planeten för de som vill checka hans kanal

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H