Edge of tomorrow " Spoiler "

Permalänk
Medlem

Edge of tomorrow " Spoiler "

Tjena , såg filmen på bio idag och blev lite fundersam på slutet.
Är det någon här som har sett filmen och förstod slutet?
Har ni någon bra ide , dela gärna med er
Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Tom fastnar i tidsbubblan när allt startar om och vaknar upp från en punkt före hans inblandning i hela historien, endast han kommer ihåg vad som hänt.

Dold text

Eller är det något anat du tänker på?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Precis så är det, som keyser skriver.

Jag såg den på bio, lite överraskande sjysst faktiskt. Hade inga stora förhoppningar.

Permalänk
Medlem

Jag förstog aldrig hur Rita visste att det inte fungerade längre, med tanke på att tids reseten bara triggas när man dör så bör hon ju rimligtvis inte kunna veta det såvida hon inte dött?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag förstog aldrig hur Rita visste att det inte fungerade längre, med tanke på att tids reseten bara triggas när man dör så bör hon ju rimligtvis inte kunna veta det såvida hon inte dött?

Spoiler?
Hon kanske inte viste det förens Tompa kontakta henne och berättade om att hon strukit med på stranden, då är det ju ganska lätt för henne att dra slutsatsen att även hennes dag borde startat om, om hon hade haft kvar kraften.

Permalänk
Medlem

Cruise dödade Omegan och sen starta han om i helikopter , hur kommer det sig då att det blev en enegipuls efter att han vaknat upp igen?
Om nu Cruise har fått omegans kraft , vad händer då om 80år när han dör? Börjar allt om från helikoptern , ganska jobbigt. Eller kan han själv välja var han kan vakna upp?
Skit bra film , men jag hatar såna slut där man måste spekulera

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Cruise dödade Omegan och sen starta han om i helikopter , hur kommer det sig då att det blev en enegipuls efter att han vaknat upp igen?
Om nu Cruise har fått omegans kraft , vad händer då om 80år när han dör? Börjar allt om från helikoptern , ganska jobbigt. Eller kan han själv välja var han kan vakna upp?
Skit bra film , men jag hatar såna slut där man måste spekulera

Nu var det några veckor sen jag såg filmen, men säger de inte att pulsen skedde tidigare, natten/dagen före?
Rent tekniskt kan ju hans uppdrag ha förändrats - han kanske inte i helikotptern för jobbet som promotor för att rekrytera soldater längre, utan som press-officer för att bevaka den nya händelsen, bara att han inte själv vet om det då han trillade in i sin kropp igen med alla sina minnen.

Aaah, det finns inget bättre än att spekulera om tidsloopar. Såg Groundhog Day igår, har haft ett sug efter den sen jag såg Edge of Tomorrow.

Permalänk
Medlem

Groundhog Day är kult
Det va ungefär som när man gick ut ur bion efter att man sett Prometheus. Man trodde alla frågorna från Aliens filmerna skulle få svar , det blev bara fler

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Det va ungefär som när man gick ut ur bion efter att man sett Prometheus. Man trodde alla frågorna från Aliens filmerna skulle få svar , det blev bara fler

Efter Prometheus kände jag mig bara sviken av Ridley Scott...

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Efter Prometheus kände jag mig bara sviken av Ridley Scott...

Jag hade själv riktigt höga förväntningar på Prometheus , men då jag läste att det inte skulle vara en prequel till Alien tyckte jag den va helt okej.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition