Permalänk

Varför funkar ej RCB?

Jag har ett PS3 kopplat till min TV via HDMI.

Och jag har just köpt RCB>3,5mm hona.
Jag kopplade in den röda och vita här:
http://imgur.com/yhZqsqv

Testade om det funkade och det gjorde det inte ALLS. Inte ett enda ljud från hörlurarna jag kopplade till 3,5mm uttaget.
Ljudet på TV var precis som vanligt, inget brus eller knastrande alls i hörlurarna om jag vickade på kabeln eller så...

Tittade på inställningar på TVn och där finns verkligen INGET som har med det jag gör att göra...

Vad fan skall man göra för att få igång skiten?
Vill inte ha TV högtalare då det är lyhört här, och mitt sommarlov har nu börjat... Räkna ut resten själv

Såå... Idéer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag har ett PS3 kopplat till min TV via HDMI.

Och jag har just köpt RCB>3,5mm hona.
Jag kopplade in den röda och vita här:
http://imgur.com/yhZqsqv

Testade om det funkade och det gjorde det inte ALLS. Inte ett enda ljud från hörlurarna jag kopplade till 3,5mm uttaget.
Ljudet på TV var precis som vanligt, inget brus eller knastrande alls i hörlurarna om jag vickade på kabeln eller så...

Tittade på inställningar på TVn och där finns verkligen INGET som har med det jag gör att göra...

Vad fan skall man göra för att få igång skiten?
Vill inte ha TV högtalare då det är lyhört här, och mitt sommarlov har nu börjat... Räkna ut resten själv

Såå... Idéer?

Ja, du skickar ju ljudet just nu via HDMI? Du får ställa om så den skickar bild via HDMI och ljud via RCB. Nu var det ett tag sedan jag gjorde, men har för mig att du antingen stänger av och håller inne knappen tills du hör tre eller om det är fyra pip i rad eller om det är när du sätter på den.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Sen står det AV in på den bild du skickade och inte UT.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Men det är inte frågan om vad PS3 gör, den ska skicka all information via HDMI till TVn, därifrån TV vill jag att den sänder ljudet ut till dessa kablar:
http://www.kjell.com/image/Product_130399922679542600/full/1

Sedan, så konverteras det till 3,5mm kabel som slutar i mina hörlurar... Men det funkar ju inte! :/

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Sen står det AV in på den bild du skickade och inte UT.

Men....vafan :S

Då har jag alltså inga UT kontakter på TVn då??

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Men....vafan :S

Då har jag alltså inga UT kontakter på TVn då??

Eftersom du inte ens har talat om vad du har för TV,
så är det svårt att ge dig något svar på den frågan.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Dom flesta uttag brukar vara just "in" på en TV förutom tex optikst som nästan alltid är ut (för att koppla till en extern förstärkare)
Min tv har som tur är horlursuttag som är ägnat till just detta. Har man inte det så blir det trixxigt tyvärr.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

LG 32LC56 heter modellen...Försöker hitta information om det, men helt hopplöst

Permalänk
Bildexpert 📺

Ibland har de mindre TV-apparaterna hörlursuttag vilket förstås underlättar enormt eftersom du också får en volymkontroll den vägen.

Är ofta endast optiskt digital ut från LG:s TV-modeller och då behöver du någon form av D/A-omvandling för att koppla den vägen, exempelvis en hemmabioförstärkare. Det finns också separata D/A-omvandlare men de kostar en del.

Du kan också köra analogt ut från din PS3 med den sladd som följer med. Den sladden ger förvisso hanar på RCA-kontakterna men det löser du med en femtiolapp och en tripp till elektronikbutiken.

Grunden får du också endast linjenivå ut med dessa lösningar och har dina hörlurar ingen volymkontroll blir det väldigt obehagligt. Så du måste lösa det problemet också.