Permalänk
Avstängd

Är denna dator skärm prisvärd?

Tja! Behöver en ny datorskärm nu då jag inte längre pallar använda en 32" och en 20", väldigt ojämnt och får inte ut någon bra upplösning på TV:n.
Jag kollade på dustin och såg det var kampanj på en billig skärm redan : http://www.dustinhome.se/product/5010755964/benq-gl2450e-24-w...

Är inte ute efter något dyrt eller så, så länge skärmen funkar för att spela och surfa så är jag glad. Det är ju iallafall en 60hz vilket borde räcka om man inte är särskilt kräsen huh?
Känner bara att jag behöver en ny och mindre skärm än hela min TV, börjar bli jobbigt att använda den.
Hoppas ni kan hjälpa mig, antingen om den är prisvärd eller om det finns någon annan billig ni kan rekommendera!

EDIT: Kan gå upp en bit på priset om det behövs för en skärm, så länge det är 24" och funkar bra för gaming, surfing och allt

EDIT IGEN : Jag ska inom stan idag och då finns Mediamarkt, elgiganten och Netonnet jag kan gå in på. Så om ni hittar någon skärm från t.ex netonnet skulle det varit bra, för då hade jag kunnat få skärmen redan idag!

EDIT 3 : Jag kan gå upp en del i pris, ändrade mina tankar och tänkte att jag helldre lägger lite extra pengar på en 120hz eller dylikt och får bra kvalite för pengarna.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

För den slanten är det en alldeles utmärkt skärm.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag har 4 st BenQ av den du länkade, i en 3 + 1 ställning.
Fungerar galant för mig.

Spelar dock inte mera än kanske under helgerna, 4 timmar fredag och ev lördag kväll om inget annats görs (har inte tid vardagar).
Men för 999 kr är det en väldigt prisvärd skärm.

Tog dock en stund för mig innan jag fick färgerna på skärmen att fungera som jag ville, men det är alltid lite meck att ställa in en ny skärm, ovaset vad du köper ...

Permalänk
Hedersmedlem

Felplacerad tråd flyttad (§3.2 i reglerna), dessutom är rubriken onödigt otydlig (§3.1), så lägg vänligen till vilken skärm som avses redan i trådrubriken, tack.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro