Permalänk
Medlem

Ram minne märke?

Så jag undrar vilket märke som är bäst för lätt överklocking och gaming?

cpu;n är 4670k
och moderkortet är z97-a (asus)

Permalänk
Skrivet av Camelh:

Så jag undrar vilket märke som är bäst för lätt överklocking och gaming?

cpu;n är 4670k
och moderkortet är z97-a (asus)

Märke ha mindre betydelse, bra kylning är oftast de som är viktigast. Sen kan man ju undra varför du känner att du behöver "överclocka" dina ramminnen...De är så pass billigt med minnen att du kan lätt köpa två stickor som klarar högre frekvens native..

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Skit i märke och välj efter pris (och specs i andra hand). Dessa är det bästa du kan få för pengarna om du letar 8GB-paket. Dessutom hävdar Corsair att vengeance pro ska vara master överklock eliit så de kanske överklockar bra också.
http://preview.prisjakt.nu/produkt.php?p=1942818

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hej Sweclockers. Apropå elitklockning så har G.Skills klockat högst av samtliga bland ramminnestillverkarna med 4404MHZ.
TridentX With the highest DDR3 speed world record at DDR3 4404MHz, G.SKILL TridentX series is known as the world’s most powerful and fastest DDR3 memory available in the market. Extreme overclockers look no further. TridentX will push your system to the limit that was once unimaginable. Kika på länk: http://gskill.com/en/series/desktop-memory

Permalänk
Avstängd

corsair vengence pro må inte vara bästa men är rätt bra pris på dom och 2133 som i en del fall är cas 9 tom ...och vissa säger att dom är cas 9 även fast dom inte är det "netonnet" men är prisvärda minnen som duger gott oavsett cas men 9 är att föredra över 10

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Kan rekommendera de LemonIllusion länkade.
Bra är dem, men inte någon superduper kanske. Har fått mina till latenserna nedan.