Fredagspanelen 79: Intel Devil's Canyon, GTA V till PC och datoravgift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trisse23:

Gamdias använder vårat CS:GO lag deras möss o tangentbord är skitbra men Headseten är plats slit o släng. (Det beror på kulturen nere oss dom)

Öhhh?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Vilken bra recension,snacka om att man är nöjd med sin 2500K som gått i 4600mhz från första dagen och fortfarande sparkar skiten ur alla nyare generationer:))hehhe

Va? Nej, det gör den inte.

Att 2500K fortfarande är okej är ju ett faktum men att den skulle sparka skiten ur Ivy eller Haswell är ju osanning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Vilken bra recension,snacka om att man är nöjd med sin 2500K som gått i 4600mhz från första dagen och fortfarande sparkar skiten ur alla nyare generationer:))hehhe

Så du kör den alltså på 5.5Ghz numera för att tävla med 4.6 på de nyare CPU:erna (average, om du kör videopacking får du köra den på 7.5)?

Permalänk
Medlem

I norrland var vi redo, skoteroverall och partytält! Klarade hela midsommar utan att gå in;)

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardeci:

Så du kör den alltså på 5.5Ghz numera för att tävla med 4.6 på de nyare CPU:erna (average, om du kör videopacking får du köra den på 7.5)?

Vad menar du med videopackning? Videoencoding är def. inte nära dubbelt så snabb på nyare. Som Emil nämnt så verkar "average" jämförbart mellan 4.5ghz 2600K och oklockad 4790K(dvs runt 4.1-4.2Ghz).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

hehe

Ni ser sjukt slitna ut

Sååå? Kommer webhallen ge bort det där Titan Z sen eller?

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Ni kan få göra en extra podcast innan semestern, sjukt Nice att att ha era pods när man flyger.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moztech:

Va? Nej, det gör den inte.

Att 2500K fortfarande är okej är ju ett faktum men att den skulle sparka skiten ur Ivy eller Haswell är ju osanning.

Jag erkänner att jag överdrev lite men efter vad jag sett med dålig kylning på ivy och haswells ihs så är då inte jag motiverad att byta till något som är svårare att kyla än min nuvarande cpu,möjligen att det blir en devils canyon men då får det bli en riktig hembyggd vattenloop om man ska kunna trimma den en del känns det som:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Ja, 2500K är ju fortfarande bra.

Blir nog 4790K för mig i höst/vinter. Ska bli kul att hålla på med en intel platform. Alltid haft AMD hittills, men dom har ju hamnat rejält på efterkälken. Spelar inte så mycket längre men Haswell-R är ju bra mycket snabbare och dessutom mer energieffektiv än min gamla phenom t1100, så jag har inte så mycket att förlora på att byta upp mig.

Permalänk
Medlem

Jonas, måste du överdriva så förbaskat mycket med dina händer angående mekaniska tangentbord?
Det är ju en smaksak om man vill ha handlovstöd eller ej, själv hatar jag handlovstöd med passion då dom är ivägen och i allmänt tar plats/är krångliga.

Eller du kanske menar på att alla mekaniska tangentbord är 5+ cm höga?

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt