Två vga skärmar till 7970 DCII problem?

Permalänk
Medlem

Två vga skärmar till 7970 DCII problem?

Hej!

Jag sitter och försöker koppla in två stycken vga skärmar till mitt ASUS 7970 DCII genom att använda varsin VGA-DVI adapter liknande denna:

Problemet är att ena porten inte verkar fungera! Har provat att koppla in endast en skärm i båda DVI uttagen men den ena fungerar inte. Dessa är portarna:

Det finns en switch på grafikkortet som fixar Dual link DVI eller Single link DVI. Har försökt att ha den på båda inställningar men inget fungerar. Förstår ingenting! Har tidigare haft en skärm inkopplad med VGA-DVi adapter och en skärm med HDMI-DVI vilket har fungerat utmärkt ett par år!

Tack på förhand

Mvh DenRake

Update: Kanske kan denna fungera om det inte går på något annat sätt? http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/displayport/displayport-till-vga/displayportadapter-p68937

Update: Åkte och köpte en displayportadapter som startade igång på direkten! Tack för svaren :)!

Update: Nu till nästa problem! I t.ex bf4 hamnar siktet mitt i skarven mellan de två skärmarna, finns det något program eller liknande som gör att man kan flytta skrärmarna lite till höger/vänster och få en svart kant i någon an ändarna?

Permalänk
Medlem

Du har inte Displayport kopplat till den som är inringat med rött?

Annars finns sånahär

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Du har inte Displayport kopplat till den som är inringat med rött?

Annars finns sånahär

Nej, använder endast två VGA skärmar med adapter

Permalänk
Medlem

Enligt grafikkortets spec så är bara en av DVI kontakterna DVI-I den andra är endast DVI-D dvs den saknar analog signal.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Enligt grafikkortets spec så är bara en av DVI kontakterna DVI-I den andra är endast DVI-D dvs den saknar analog signal.

Aha! Nu förstår jag skillnaden! Kanske ska satsa på att köpa en sån här då? den borde väll fungera? http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/displayport/displayport-till-vga/displayportadapter-p68937

Permalänk
Medlem

Lite bristande information om vad det är för specifikationer, men i princip ja.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Antingen något sånt, eller kanske till och med satsa på en ny skärm. Det är ej jäkla skillnad mellan VGA och valfritt digitalt gränssnitt i bildkvalitet på en LCD skärm.

Detta beror ju helt på vad du har för skärm, har du ett par CRT skärmar du inte vill byta ut så är nog adaptern att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Antingen något sånt, eller kanske till och med satsa på en ny skärm. Det är ej jäkla skillnad mellan VGA och valfritt digitalt gränssnitt i bildkvalitet på en LCD skärm.

Detta beror ju helt på vad du har för skärm, har du ett par CRT skärmar du inte vill byta ut så är nog adaptern att föredra.

Sitter på en samsung 1920x1080 och en LG 1920x1080 på båda 21.5 tum som duger helt okej!