Permalänk
Medlem

50" - 60" TV för datorspelande

Hej!

Jag och min sambo är i behov av en ny TV. i samband med detta kommer jag köpa en shuttle/barebonedator då jag tänker spela mina spel via TV'n.

Vad för typ av TV passar bäst? Jag har hört talats om att det kan gå för fort för vissa TV-apparater och att det laggar efter lite om det går för fort. Vi är inte intresserade av 3D eller "smart" TV's heller. Någon som har ett grymt tips? Kan kosta allt mellan 5.000kr till 8-9.000kr.

Väldgt tacksam för svar! <3

Permalänk
Skrivet av arnica:

Hej!

Jag och min sambo är i behov av en ny TV. i samband med detta kommer jag köpa en shuttle/barebonedator då jag tänker spela mina spel via TV'n.

Vad för typ av TV passar bäst? Jag har hört talats om att det kan gå för fort för vissa TV-apparater och att det laggar efter lite om det går för fort. Vi är inte intresserade av 3D eller "smart" TV's heller. Någon som har ett grymt tips? Kan kosta allt mellan 5.000kr till 8-9.000kr.

Väldgt tacksam för svar! <3

Kan rekommendera en Philips med ambilight, gör upplevelsen väldigt häftig! Har 47 tums varianten själv och är väldigt nöjd, grymt att spela typ äventyrsspel på, ac4 etc.. dock så kan jag flagga för att menyerna är störande långsamma och smart tv funktioner är sisådär men finns många bildförbättringsmetoder etc men personligen tycker jag de blir bäst om man slår av några av dom i övrigt så kan du behöva ändra bilduppdateringsfrekvens till 24 Hz när du ska se film osv för att de ska flyta ordentligt, men de är nog nåt man blir tvungen till på de flesta tv apparater

Permalänk
Medlem

Problemet med en TV är input lag. En dator skärm svara normalt sett inom 30-40 ms(de skriver dock 8ms, 2ms etc), en TV svarar inom 80-200 ms. Det gör inget om det är en film man tittar på, eller spelar något tur baserat. Men i FPS så märker man av det ganska rejält om man gör ett test sida vid sida. Det tar helt enkelt längre tid för TV att svara och rita upp den nya informationen.

Så är det någon form av seriöst spelande du vill göra är en TV inte att rekommendera. Men ska du bara lira single-player spel så spelar det inte lika stor roll.

Edit: Jag läste vidare lite, och tv-apparater har blivit mycket bättre så länge man har dem i så kallade "game mode" eller "pc mode".
En artikel ifrån Cnet: http://www.cnet.com/news/input-lag-how-important-is-it/
En stor lista på apparater i olika storlekar och deras specifikationer: http://www.displaylag.com/display-database/

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av arnica:

Hej!

Jag och min sambo är i behov av en ny TV. i samband med detta kommer jag köpa en shuttle/barebonedator då jag tänker spela mina spel via TV'n.

Vad för typ av TV passar bäst? Jag har hört talats om att det kan gå för fort för vissa TV-apparater och att det laggar efter lite om det går för fort. Vi är inte intresserade av 3D eller "smart" TV's heller. Någon som har ett grymt tips? Kan kosta allt mellan 5.000kr till 8-9.000kr.

Väldgt tacksam för svar! <3

Tar och hänvisar till den här tråden igen.

Förstår fortfarande inte varför den inte är klistrad.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."