Permalänk

Skärm med Asus b75M-Plus

Jag använder ett Asus moderkort och jag ska koppla in min andra skärm med HDMI men det händer inget. Min första skärm sitter i grafikkortet med en hdmi. just nu använder jag VGA till den första och hdmi från grafikkortet till den andra. Någon som vet hur man fixar detta?

Permalänk

Ditt grafikkort är Master och gör att moderkortets grafikkort går inte att användas. Och i och med det så går det inte att använda utgångarna.
Jag vet inte vilket grafikkort du har men DVI, HDMI och Displayport finns det adaptrar emellan så du kan använda HDMI och Displayport från grafikkortet till två skärmar med HDMI.
DVI till HDMI det spelar ingen roll vilken du sätter vart signalen går åt båda hållen.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Backejacke:

Jag använder ett Asus moderkort och jag ska koppla in min andra skärm med HDMI men det händer inget. Min första skärm sitter i grafikkortet med en hdmi. just nu använder jag VGA till den första och hdmi från grafikkortet till den andra. Någon som vet hur man fixar detta?

Gå in i Bios (UEFI) och aktivera iGPU.
Sätt multidisplay till aktiv i Bios. Mer än så kan jag inte hjälpa med.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin