Permalänk
Medlem

Nytt WebGL spel

För några veckor sedan visade jag upp mitt lilla WebGL spel här. Nu har jag gjort ännu ett baserat på samma värld som tidigare men med ett helt nytt spelupplägg än tidigare.

Det är samma princip som Duck Hunt (ni minns det gamla NES 8-bit spelet?) fast med pappegojor. Har även efterliknat Duck Hunt's HUD för att få lite retro feeling

Väldigt enkel idé, det går ut på att skjuta 10 stycken pappegojor och man får inte skjuta några andra fågelarter, då får man minuspoäng. Det går även på tid, så ju fortare man hinner skjuta de 10 pappegojor som är per bana, desto mer poäng. Varje skott som man sparat i slutet ger extrapoäng. Varje bana genereras unikt, så det blir alltid lite skillnad på utseendet samt pappegojornas position.

Spelet körs bäst med Google-chrome på Windows eller Linux. Har ej provat OSX eller FireFox. Det kräver även WebGL stöd.

Ge gärna feedback, både bra och dålig!

Här är 2 screenshots på spelet:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan inte starta spelet med FF 30.
Så fort jag klickar i fönstret så vill den maximera fönstret och då försvinner muspekaren så att jag inte kan skriva in namn.
Om jag klickar på Esc så blir det ett normalt fönster igen och jag kan skriva in mitt namn men då maximeras det igen.
Vet inte hur jag kommer vidare från det läget.

/Red
Laddade om sidan och då kom jag direkt in i ett spel. Kan inte se något sikte när fönstret är i fullskärmsläge. Så fort jag trycker Esc och återgår till normalt fönster ser jag siktet och kan skjuta men då blir det fullskärm igen. Får trycka Esc efter varje skott.
Irriterande bugg som gör det ospelbart.

Permalänk
Medlem

Hm, ja jag testade nu och ser problemet. Ska undersöka vad det bror på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

För några veckor sedan visade jag upp mitt lilla WebGL spel här. Nu har jag gjort ännu ett baserat på samma värld som tidigare men med ett helt nytt spelupplägg än tidigare.

Det är samma princip som Duck Hunt (ni minns det gamla NES 8-bit spelet?) fast med pappegojor. Har även efterliknat Duck Hunt's HUD för att få lite retro feeling

Väldigt enkel idé, det går ut på att skjuta 10 stycken pappegojor och man får inte skjuta några andra fågelarter, då får man minuspoäng. Det går även på tid, så ju fortare man hinner skjuta de 10 pappegojor som är per bana, desto mer poäng. Varje skott som man sparat i slutet ger extrapoäng. Varje bana genereras unikt, så det blir alltid lite skillnad på utseendet samt pappegojornas position.

Spelet körs bäst med Google-chrome på Windows eller Linux. Har ej provat OSX eller FireFox. Det kräver även WebGL stöd.

Ge gärna feedback, både bra och dålig!

Här är 2 screenshots på spelet:
http://inmyi.se/wp-content/parrot1.png

http://inmyi.se/wp-content/parrot2.png

Har taggit första plats. Men fick byta till chrome. för att på firefox funkade det inte siktet försvann. När den skulle in i fulscreen hela tiden.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat FireFox problemet så det verkar fungera bra nu

(ni kan behöva ladda om sidan ctrl-f5 för att ladda om uppdaterade javascript)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer in på wizard wars när jag klickar på parrothunt.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag strular just nu med lite portar, tyvärr därför. Insåg att folk inte kommer in på 8081 som jag körde parrothunt på först. Vissa har FW:at ner den porten.

Fixar asap!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

Jag strular just nu med lite portar, tyvärr därför. Insåg att folk inte kommer in på 8081 som jag körde parrothunt på först. Vissa har FW:at ner den porten.

Fixar asap!

Jag kom in på Parrothunt på första klicket, sen refreshade jag och kom bara in på wizardwars. Antar att jag kom in precis innan du ändrade? ^^

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Ja, troligen

Men jag har ändrat tillbaka nu. Att bara ändra var inte så lätt. Klienter verkar cacha redirecten från nginx så att det inte bara var att ändra port utan att det tar tid att slå igenom. Så det får vara port 8081 tills vidare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Smålaggar för mig, men möjligt att det är min dator, osäker.
Sen att kråkhelvetena gömmer sig bakom stolparna..

Permalänk
Medlem

Nu har jag ändrat till port 8080. Så når ni inte parrothunt.nergal.se så testa med parrothunt.nergal.se:8080 direkt.

Det kräver ju lite kraft av datorn, men inte så mycket ändå. Det är inte så mycket "fancy" prylar i det här spelet

Ja, stolparna kan vara det som skiljer en bra runda från en dålig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Smålaggar för mig, men möjligt att det är min dator, osäker.
Sen att kråkhelvetena gömmer sig bakom stolparna..

Nu har jag gjort om tornet så att stolparna är mindre. Ger bättre synfält så att inte gojjorna kan gömma sig bakom dem lika lätt

Visa signatur