Permalänk
Medlem

Hur bra är G-Sync?

Hej!

Jag undrar bara hur bra G-sync egentligen är, att hoppa från en 144hz skärm till en 144hz skärm med G-sync är det som att hoppa från en 60hz skärm till en 144hz skärm eller? Tackar för svar.

/John

Permalänk

Beror la på vilken fps du brukar spela i? eller har jag missupfattat detta med g-sync..? Jag inte inte så påläst btw.
Det lär ju inte vara någon skillnad om du konstant ligger på 144fps i spel på en vanlig skärm jämfört med en med g-sync.
Däremot skulle jag tro att det blir ett helt annat flyt i spel där du ligger på kanske 100-144fps och pendlar(och skärmen inställd på 144Hz) då du kan får shuttering och andra små problem som gör att det ser laggigt ut, i sådana lägen är nog guld att ha g-sync då det(antar jag) kommer se väldigt mycket snyggare ut.
Rätta mig om jag har fel :3

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxxxmaxmaxx:

Beror la på vilken fps du brukar spela i? eller har jag missupfattat detta med g-sync..? Jag inte inte så påläst btw.
Det lär ju inte vara någon skillnad om du konstant ligger på 144fps i spel på en vanlig skärm jämfört med en med g-sync.
Däremot skulle jag tro att det blir ett helt annat flyt i spel där du ligger på kanske 100-144fps och pendliar(och skärmen inställd på 144Hz) då du kan får shuttering och andra små problem som gör att det ser laggigt ut, i sådana lägen är nog guld att ha g-sync då det(antar jag) kommer se väldigt mycket snyggare ut.
Rätta mig om jag har fel :3

Det låter ungefär samma som jag har hört andra säga, tack för hjälpen du hjälpte mig att förstå det hela mycket bättre!