Intel Core i7-4790K "Devil's Canyon"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

H100.
Men det verkar som jag måste biffa upp den biten lite.
Tempen springer upp i 80+ oklockat.
Den verkar dock fungera fint i 4.6 och std spänning, men 90+ temp...

H100 har inga som helst problem att hantera värmeutvecklingen. Problemet är ju att värmen inte förs över till kylningen fort nog, då spelar det inte så mycket roll om du uppgraderar kylningen mera, då måste du antingen börja med någon form av värmeväxlare eller förbättra överföringen från CPU, då är det delid som gäller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orginallinus:

Jag ser ingen som helst poäng med att uppgradera mitt system, som jag mest använder till spel.

Intresseklubben antecknar.

Med arbetsdagar fyllda av dötid i sommar känns det som ett ganska givande tidsfördriv att köpa några stycken åt gången, boota upp dem en gång på testbänken för att kolla spänningen de kräver i förhållande till klockfrekvensen och sedan lämna tillbaka dem varpå man beställer lika många nya tills man hittat sig ett golden chip värt att behålla. Man får såklart räkna med att behöva prova hundratals exemplar om man har otur. Fast det är väl därför vi har ångerrätten på 14 dagar?

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem

känns lite mjeh..

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Skrivet av Isse00:

Intresseklubben antecknar.

Med arbetsdagar fyllda av dötid i sommar känns det som ett ganska givande tidsfördriv att köpa några stycken åt gången, boota upp dem en gång på testbänken för att kolla spänningen de kräver i förhållande till klockfrekvensen och sedan lämna tillbaka dem varpå man beställer lika många nya tills man hittat sig ett golden chip värt att behålla. Man får såklart räkna med att behöva prova hundratals exemplar om man har otur. Fast det är väl därför vi har ångerrätten på 14 dagar?

Tvivlar på att du behöver gå igenom hundratal, dom riktigt bra som du inte behöver kan du ju sen sälja dyrt.

Permalänk
Medlem

fick den att gå på 5GHz igår spelade kanske 15 min i BF4 innan den slockna:p ville inte göra stresstest så länge heller.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop