Vill ha en bra 1440p 120 Hz skärm (Korea)

Permalänk

Vill ha en bra 1440p 120 Hz skärm (Korea)

Hej sweclockers,
håller precis på att bygga den nya riggen där två Titan inhandlats av andra trevliga swec:are på marknaden. Ska sättas under vatten och sedan bär det av
Vill när jag är klar gå över till en 1440p skärm, men då jag mest kör FPS vill jag ha en 120Hz:are.

Nu till min fråga: Är nedan skärmar ok för FPS och vilken är i så fall bäst/varför? Lider dessa Korea-skärmar av motionblur eller högt input-lag? Vad är eran efarenhet? Ska man vänta till Asus ROG swift kommit ner lite i pris?

Qnix:
http://www.amazon.com/QNIX-QX2710-Evolution-2560x1440-Perfect...

Yamakasi:
http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixel-YAMAKASI-Catleap-Q270-2...

Overlord:
http://overlordcomputer.com/collections/27-monitors/products/...

har en Benq 2720T idag så det är kombinationen av färg/pixeltäthet + Hz jag vill gå vidare till...

Ha de och tack för all hjälp//P

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Snart släpps Asus Rog Swift om du har råd

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Snart släpps Asus Rog Swift om du har råd

har precis kollat artikeln på swec men den känns lite hypad. 7500 för en skärm......kan ju få en yamakasi eller qnix för halva det...grymma specs, men över min budget...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk

Har en Qnix och det var det bästa alternativet bland Korea skärmarna när jag köpte min (kvalitet verkar variera lite mellan de olika batcharna).
Värt att notera är att det verkligen inte är säkert en Qnix skärm klarar 120Hz, men de flesta klarar 110 och i princip alla klarar 96 (tror aldrig jag hört om en som inte klarat 96Hz).
Jag kör själv min i 96Hz och det är stor skillnad mellan 60 och 96 men jag märker absolut ingen skillnad mellan 96 och 120.

Angående Asus RoG swift, de får säga vad det är men det är fortfarande en TN panel och att pröjsa 7,5k för en TN panel skulle jag aldrig fundera på ens

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Har en Qnix och det var det bästa alternativet bland Korea skärmarna när jag köpte min (kvalitet verkar variera lite mellan de olika batcharna).
Värt att notera är att det verkligen inte är säkert en Qnix skärm klarar 120Hz, men de flesta klarar 110 och i princip alla klarar 96 (tror aldrig jag hört om en som inte klarat 96Hz).
Jag kör själv min i 96Hz och det är stor skillnad mellan 60 och 96 men jag märker absolut ingen skillnad mellan 96 och 120.

Angående Asus RoG swift, de får säga vad det är men det är fortfarande en TN panel och att pröjsa 7,5k för en TN panel skulle jag aldrig fundera på ens

ok, tack för ett bra svar

går i samma tankar, har TN idag och gillar verkligen inte färgerna. Dock verkar ju swiften ha en annan teknologi så jag vet inte.
7,5 är ändå för dyrt för mig i dagsläget.

Tempest Overlord verkar ha lite högre kvalite enligt overclockers och toms HW, dock har vissa upplevt mycket motionblur på de skärmarna.
Uppever du motionblur eller lagg på din?

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Skrivet av xxxPaladinxxx:

ok, tack för ett bra svar

går i samma tankar, har TN idag och gillar verkligen inte färgerna. Dock verkar ju swiften ha en annan teknologi så jag vet inte.
7,5 är ändå för dyrt för mig i dagsläget.

Tempest Overlord verkar ha lite högre kvalite enligt overclockers och toms HW, dock har vissa upplevt mycket motionblur på de skärmarna.
Uppever du motionblur eller lagg på din?

Min skärm startar i 120 Hz men jag tycker den tappar för mycket skärpa och kontrast då. Är därför jag bara kör den i 96Hz där den fungerar helt problemfritt enligt mig.

Kan tilläggas att min Qnix hade rätt saftig backlight bleeding när den kom men det är inget som är svårt att fixa själv om man inte har tummen mitt i handen