AMD dumpar Windows 8 i Catalyst 14.6 RC

Permalänk
Medlem

Sa dom inte detta redan för nån vecka sedan? Har lite dejavu känsla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pudeln:

Sa dom inte detta redan för nån vecka sedan? Har lite dejavu känsla.

14.6 Beta/RC (Release Candidate) dök upp 2 juni, detta är 14.6 RC2.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonas1972:

Jag fick min win8,1 update genom windows update vill jag minnas men jag kör ju iofs en uppgraderad oemversion.Har inte hämtat en enda uppdatering genom windows store än så länge.Jag kör ju iofs home premium,kanske det som skiljer?
Allt fungerar helt felfritt iafall:-)

Härligt! Den dator jag petade på förra veckan är jag lite osäker på vad för Windows 8-version som faktiskt kördes på den. Windows 8 eller 8 Pro borde det ha varit. Vanlig Acer laptop i 15"-formatet. Lite underligt att den inte dykte upp för mig men jag kanske missade något.

När ni får Windows 8.1 genom Windows Update, är det hela den där ca 4GB filen man får via Store eller är det en betydligt mindre uppdatering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tråkigt att SweC börjar med clickbait titlar

Är jag en av de få som fattade att Swec menade 8.0? Kändes underförstått i min värld iaf så jag uppfattar det inte alls som clickfiskande. Redaktionen kanske också kände att det var underförstått

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Det dröjer väl inte tills de slopar 8.1 för att 8.2 är på ingång.

Jag trodde det skulle bli 8.1 Update 2, som kanske efterföljs av 8.1 Update 2 SP 1...

/me saknar de enkla betäckningarna.
Dock gör det mig förvånad att man byggde om hel drivrutin versioner av detta i en "patch" mellan 8.0 och 8.1. Hela poängen med att man inte kunde direkt uppgradera mellan Vista - 7 - 8 utan att göra en ominstallation var ju att det skulle ge kompatibilitetsproblem om man bara "uppdaterade". Detta problem som nu tydligt syns mellan 8.0 - 8.1 - 8.1 Update.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Jag trodde det skulle bli 8.1 Update 2, som kanske efterföljs av 8.1 Update 2 SP 1...

/me saknar de enkla betäckningarna.
Dock gör det mig förvånad att man byggde om hel drivrutin versioner av detta i en "patch" mellan 8.0 och 8.1. Hela poängen med att man inte kunde direkt uppgradera mellan Vista - 7 - 8 utan att göra en ominstallation var ju att det skulle ge kompatibilitetsproblem om man bara "uppdaterade". Detta problem som nu tydligt syns mellan 8.0 - 8.1 - 8.1 Update.

Det var definitivt enklare när MS helt enkelt kallade dessa uppdateringar för Service Pack.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Härligt! Den dator jag petade på förra veckan är jag lite osäker på vad för Windows 8-version som faktiskt kördes på den. Windows 8 eller 8 Pro borde det ha varit. Vanlig Acer laptop i 15"-formatet. Lite underligt att den inte dykte upp för mig men jag kanske missade något.

När ni får Windows 8.1 genom Windows Update, är det hela den där ca 4GB filen man får via Store eller är det en betydligt mindre uppdatering?

Jag har för mig att min var bara runt 900mb men sen kom det en hel del lösa uppdateringar efteråt.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

AMD?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av warh0g:

Advanced Micro Devices, ett företag som i dag mest producerar grafikprocessorer och kretsar till datorer inklusive CPU:r.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Advanced_Micro_Devices

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |