Permalänk
Medlem

Flimmer på Tv!

Hej

Jag har en Samsung Led TV http://www.samsung.com/se/consumer/tv-home-theatre/tv/led/UE4...
Och då jag kör från datorn till tv:n med en HDMI kabel så flimmrar de då man spelar spel. (Inget Flimmer på min data skärm, funkar perfekt) Då man drar sakta med med musen så blir det mycket mer flimmer än då man drar riktigt fort. Händer ibland att man kan se flimmret då man ser film. Har uppdaterat Tv:n med den nyaste Firmware men var inte bättre.
Har provat V-synk av och på, Olika HDMI kablar.

lite info
Har Evega 680 Gtx som grafikkort
Windows 7 Ultimate
kör med trådlöst mus/tangentbord då jag spelar/ser film inne in Tv rummet.

Så någon som vet vad felet beror på?

Permalänk
Medlem

Vad en person beskriver som flimmer kan en annan person tolka som något helt annat.. en video skulle underlätta.

Om du kör ut lägre än 1920x1080 till TVn så kan jag tänka mig att det är skalningen som ger flimmer. Framförallt tydligt i gränsen mellan ytor med stor kontrast. Kan även förekomma om du kör rätt upplösning utan eller endast låg antialiasing.

Bakgrundsbelysningen på plattskärmar kan också ge flimmer, men den påverkas nog inte beroende på om du drar fort eller sakta med musen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Vilken HDMI ingång kör du på tv'n?
Det är bara en av dom som är rekommenderad för datorer oftast HDMI 1 brukar stå HDMI/DVI vi den kontakten.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Bildexpert 📺

Är det möjligtvis interpoleringen du stör dig på? Skapar tonvis med "fladder" runt objekt i rörelse och kan bli hur märkligt som helst bara du rör på musen eller flyttar fönster på skrivbordet.

Spelläget på TV:n rekommenderas för övrigt.