Permalänk

Nedgradera bios?

Har en gammal burk som jag kör bil sim på och tänkte uppgradera cpun bara.
Köpte en beg e8500,gamla var en e6400 core 2 duo.
Moderkortet är ett msi p6n sli,ms 7350 som ska funka med den här cpun.
Bios ver 27,den senaste.Msi hemsida säger att jag ska ha bios 26 till e8500,men jag kan inte ner gradera med deras program.
Hittar ingen signal säger den när man startar med nya cpun.sätter jag in gamla så funkar den perfekt igen.
I bios är det inställt på auto så att den ska ställa in sig själv vid ny cpu som jag fattar?
Vet inte hur jag går vidare riktigt,antingen är cpun trasig eller så måste det vara exakt den bios dom säger?

Med vänlig hälsning Kenneth

Permalänk
Medlem

Nyare bios innehåller allt de äldre har.
Så funkar en CPU med v26 så skall den även fungera med v27 och nyare.
Det kan såklart vara fel på din nya CPU.

Permalänk

Satte in gamla cpun och ändrade fsbn manuellt till1333 och i med nya igen,ingen skillnad misstänker att det är fel på den,jag kan inte göra mer iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightWolfSWE:

Satte in gamla cpun och ändrade fsbn manuellt till1333 och i med nya igen,ingen skillnad misstänker att det är fel på den,jag kan inte göra mer iaf.

Har du provat resetta BIOS (ClearCmos) efter att du monterat den nya CPUn?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Nej,kan prova sen.

Det gjorde ingen skillnad,samma som förut."ingen signal kan upptäckas"

Antingen är cpun trasig eller så växlar inte fsb upp till 1333 fast det står så i bios?

Köpte en annan cpu på tradera som går på samma fsb som gamla 1066,om det gör nån skillnad?

Permalänk

Testade med en annan cpu e7400 fsb 1066,samma sak "hittar ingen signal" står det på skärmen.
Ingen som har nån aning?