Klicka inte in på tråden, fixade problemet!

Permalänk
Medlem

Klicka inte in på tråden, fixade problemet!

Löste problemet! Hade fel sladd! Tack för omtanken ändå!

Vet inte hur man raderar sin tråd, så det här får duga, tyvärr! :/

Hej, nu har jag ett problem som jag behöver hjälp med, så jag vänder mig till er här på SweClockers!

Jag införskaffade mig en Philips 24" LED 242G5DJEB/00 med 144hz, men problemet är att när jag ändrar till 144hz så blir det så här;

http://imgur.com/molktu7&1PT4GiL#0 - På bild 1 ser ni hur det ser ut med 144hz, bild 2 visar hur det är med 60hz(Som jag hade från första början)

Värt att tillägga är även att det blir likadant på 100hz, 110hz, 120hz.

Det står även "Check DVI dual link cable" Som en person som spelar dator, men inte vet något om datorer så sitter jag helt fast i klistret.

Jag har ett Nvidia geforce gtx 470

edit: Jag hoppade in i CS:GO för att fördriva tiden lite, det är likadant där! Helt ihoptryckt som om jag hade väldigt låg resolution(vilket det står att jag inte har). Men sen blev det normalt när jag hoppade ut till desktop(60hz).

Permalänk
Avstängd

Har du använt DVI-D kabeln som du fick med ?. VGA och HDMI funkar ej med 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ditro:

Har du använt DVI-D kabeln som du fick med ?

Jag trodde det inte fanns så många olika sladdar, så jag hade använt min gamla sladd hela tiden! Tack tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampeyo:

Jag trodde det inte fanns så många olika sladdar, så jag hade använt min gamla sladd hela tiden! Tack tack.

Behåll namnet på tråden samt innehållet då nästa person som kommer ha liknande problem kommer kunna använda din lösning på problemet.

Därav tar man inte bort trådar i forumet så länge de följer reglerna.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.