Permalänk

Prisvärd 1440p skärm?

Permalänk
Avstängd

Jo, det var ganska billigt. Kolla på PHILIPS 272C4QPJKAB också, kostar typ 3000 och har väldigt bra bild för pengarna (1440p, PLS osv.) men är lite budget i stativ och knapparna, men det kanske inte spelar så stor roll...

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med Acern, men jag tror Philipsen använder PWM (vissa kan få ont i huvudet av denna funktion) Du får googla på det om du vill veta mer om PWM

Mitt tips är denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2296503

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, det var ganska billigt. Kolla på PHILIPS 272C4QPJKAB också, kostar typ 3000 och har väldigt bra bild för pengarna (1440p, PLS osv.) men är lite budget i stativ och knapparna, men det kanske inte spelar så stor roll...

Köpte denna när CDON sålde ut dom för 2490:- (26/4) och slängde på en 100:- rabattkod, grymt nöjd med den, ska man nämna nått negativt om den så är det högtalarna som inte är nått att använda, och touchpanelens on/off knapp kan vara lite ding ibland så man lär "toucha" två-tre ggr (händer typ var 5:e gång)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XTRO:

Köpte denna när CDON sålde ut dom för 2490:- (26/4) och slängde på en 100:- rabattkod, grymt nöjd med den, ska man nämna nått negativt om den så är det högtalarna som inte är nått att använda, och touchpanelens on/off knapp kan vara lite ding ibland så man lär "toucha" två-tre ggr (händer typ var 5:e gång)

Jo. För 2400 så är det verkligen ett kap. För 3000 dock så är det inte långt till lite bättre modeller. Fortfarande väldigt prisvärd osv. men lägger man på 500-1000 så får man en skärm som har kvalitet inte bara i panelen utan också i ergonomi osv.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/2206406/dell-27-ultrasharp-u2713hm...

Den har jag, otroligt nöjd med den. Sedan skickar även Dell med en fantastisk garanti om det är något med Backlight bleed eller liknande som är åt skogen.
Kan köra den stabilt i 90 Hz om så önskas. Har bara gott och säga om den, haft den i närmre ett år nu, finns en förinställning för "Game" som är kanon när man spelar, och "Movie" som ger ett härligt flyt och färggladhet, samt svärta som är fantastisk.
När man surfar drar man igång "Text" så dämpas skärmen till ett mycket behagligt ljus också, dock kör jag på en egen framställd profil över lag, men jag orkar inte byta hela tiden så hoppar ofta mellan förprogrammerade alternativ.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Puvve:

http://www.inet.se/produkt/2206406/dell-27-ultrasharp-u2713hm...

Den har jag, otroligt nöjd med den. Sedan skickar även Dell med en fantastisk garanti om det är något med Backlight bleed eller liknande som är åt skogen.
Kan köra den stabilt i 90 Hz om så önskas. Har bara gott och säga om den, haft den i närmre ett år nu, finns en förinställning för "Game" som är kanon när man spelar, och "Movie" som ger ett härligt flyt och färggladhet, samt svärta som är fantastisk.
När man surfar drar man igång "Text" så dämpas skärmen till ett mycket behagligt ljus också, dock kör jag på en egen framställd profil över lag, men jag orkar inte byta hela tiden så hoppar ofta mellan förprogrammerade alternativ.

Jo precis. Och den går att få för 3800 från Netonnet eller Webhallen. Om man redan har gått upp från 1500 (billigaste 27'' typ) till 3000 för att få bättre bild så kanske det är värt att gå upp lite till för att få ännu bättre bild och ergonomi osv.