Permalänk

Smart TV-sticka, bluray

Tjenare!

För ett par år sedan köpte jag en dvdförstärkare med medföljande 5.1 ljud. Dock tänkte jag aldrig på att den saknade optisk utgång/ingång.
Detta gör det lite problematiskt. Jag kan inte se så många filmer i olika filformat via usb, då denna spelare inte kan läsa dem. Kopplar jag in i TV:n så funkar det fint att spela upp alla format, men jag kan inte utnyttja ljudet då det går via dvdförstärkaren.

Funderar då på om det finna lösa bluray-förstärkare med optisk eller liknande? Har inte råd att köpa ett helt nytt system, och högtalarna jag har duger fint.

Eller går det att sätta en Smart TV-sticka genom dvdförstärkaren och ändå få bild på något vis? För i sådana fall kunde man ju ha streamat film.

Help me please...:(

Permalänk

Är det ihopbyggt går det nog inte mycket göra åt, du får köpa nytt.
Ihopbyggt förenklar ju när man köper och kopplar in (mindre sladdar m.m), men vill man uppgradera någon pryl, så får man köpa allt igen..

En lösning för USB problemet, där den inte tar vissa nya format, skulle ju vara att man kodar om filmerna från tex mkv till avi(xvid,ac3), men problemet med det är ju att det tar en väldans tid, och filerna blir gigantiskt stora, om man inte vill förlora kvalitet..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.