Permalänk
Medlem

apple tv till gammal tv?

tjena. jag vill ansluta en apple tv till en gammal tv med component, scart och dvi. jag har hört att hdmi till dvi inte funkar men vad är det bästa sättet att ansluta apple tven med den gammla tven? tackar i förhand!

Permalänk
Medlem

någon som kan svara, snälla?

Permalänk
Medlem

Enligt vad jag kan finna på nätet så skall det gå att ansluta apple tv via component-kontakterna, men då måste du köpa en sådan sladd.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Problemet med att ansluta en HDMI-utgång till en DVI-ingång är att DVI inte bär ljud, vilket man får lösa på nåt annat sätt.

Har inte ATV en toslink-utgång också? Om din TV har motsvarande ingång kan du ju hoppas på att den accepterar att ta bilden från DVI-ingången, och ljudet från toslink-ingången. Om inte, så kanske den har någon analog ljudingång du kan använda parallellt med DVI-ingången, en toslink till analog-adapter kostar inte mycket.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

vad jag sett så fin elkabel, hdmi, optisk kabel och ethernet ingång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

vad jag sett så fin elkabel, hdmi, optisk kabel och ethernet ingång.

Det du kallar "optisk kabel" är en toslink-utgång.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

jaha va bra. kan du länka produkterna?