Permalänk
Medlem

Delid 4770k

Hej!

Ska delidda min 4770k.
Har beställt CLU från inet, kommer det fungera bra? Måste jag ha nagellack på voltregulatorerna?
Kommer jag kunna sätta dit denna
denna på min h100i för att slippa använda IHS'n?
Kommer CLU gå bra ihop med mitt h100i block?

Mvh

Permalänk

Det kitet funkar inte med h100. Sedan körde jag med en remsa el tejp på regulatorerna. Clu på h100 block kan jag inte svara på men antar att det funkar. Clu och aluminium funkar inte vet jag.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Det kitet funkar inte med h100. Sedan körde jag med en remsa el tejp på regulatorerna. Clu på h100 block kan jag inte svara på men antar att det funkar. Clu och aluminium funkar inte vet jag.

Har läst och H100i blocket är koppar.
Och som jag förstått ska koppar fungera bra ihop med CLU ?

Permalänk
Skrivet av ragequit:

Hej!

Ska delidda min 4770k.
Har beställt CLU från inet, kommer det fungera bra? Måste jag ha nagellack på voltregulatorerna?
Kommer jag kunna sätta dit denna
denna på min h100i för att slippa använda IHS'n?
Kommer CLU gå bra ihop med mitt h100i block?

Mvh

Skrivet av ragequit:

Har läst och H100i blocket är koppar.
Och som jag förstått ska koppar fungera bra ihop med CLU ?

Jag använde nagellack och det funkade finfint men eltejp fyller säkert samma funktion! Jag skulle sätta tillbaka IHSen efter att du delidat och lagt på CLU, det är inte IHSen som är det man vill bli av med när man delidar i första hand utan Intels usla tim... Jag satte tillbaka min IHS och fick ändå ca 15c+ tempdrop efteråt! Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Det kitet funkar inte med h100. Sedan körde jag med en remsa el tejp på regulatorerna. Clu på h100 block kan jag inte svara på men antar att det funkar. Clu och aluminium funkar inte vet jag.

Är regulatorerna metallen bredvid tärningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Är regulatorerna metallen bredvid tärningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja metall duttarna bredvid den spegelblanka ytan är regulatorerna. Och där ska du undvika att ha pasta som är ledande av ström typ clu och liknande.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

http://forumbilder.se/DDCBA/2e22b722-boulard83-4770k-vernis-0...

Ja metall duttarna bredvid den spegelblanka ytan är regulatorerna. Och där ska du undvika att ha pasta som är ledande av ström typ clu och liknande.

Ska använda nagellack på regulatorerna och använder CLU på själva kärnan.
Sedan lägger jag dit IHS'n, bör jag använda CLU på IHS'n också?
Eller gör det ingen skillnad ifall jag använda Arctic Silver kylpasta på IHS istället?
Blir det några tempskillnader mellan CLU och Arctic Silver på IHS'n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ragequit:

Ska använda nagellack på regulatorerna och använder CLU på själva kärnan.
Sedan lägger jag dit IHS'n, bör jag använda CLU på IHS'n också?
Eller gör det ingen skillnad ifall jag använda Arctic Silver kylpasta på IHS istället?
Blir det några tempskillnader mellan CLU och Arctic Silver på IHS'n?

De jag sett lägger CLU på kärnan och undersida IHS. Och sedan "vanlig" pasta mellan IHS och kylare.
Har ingen egen erfarenhet men har kollat upp en del och är på väg att delidda själv.

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

De jag sett lägger CLU på kärnan och undersida IHS. Och sedan "vanlig" pasta mellan IHS och kylare.
Har ingen egen erfarenhet men har kollat upp en del och är på väg att delidda själv.

Det är precis så jag har gjort. Sänkte temperaturen med runt 15grader och möjliggjorde 300MHz överklock till Man kan köra CLU mellan IHS o kylare men det ska vara kluddigt att rengöra CLU vid kylarbyte därför valde jag att inte göra använda det.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Det är precis så jag har gjort. Sänkte temperaturen med runt 15grader och möjliggjorde 300MHz överklock till Man kan köra CLU mellan IHS o kylare men det ska vara kluddigt att rengöra CLU vid kylarbyte därför valde jag att inte göra använda det.
/S

Lite bakis och skakis nu men tog fram kniven ändå och deliddade min 4670K@4.4GHz.
Gick från 74, 83, 88, 80 till 70, 68, 70, 71.

Tog så lite CLU jag kunde på kärnan och undersida IHS.
Skyddade inte regulatorerna på något sätt (var bara noggrann med CLU-penseln).
Hade Arctic Silver 5 mellan IHS och min Silver Arrow.