Civilization: Beyond Earth i oktober

Permalänk

Shit vad NICE! CIV iv är fortfarande mitt absoluta favoritstrategispel. Hoppas på att detta kan få överta den platsen

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk

Härligt med Linux stöd!

Permalänk
Medlem

Sååå nice kommer förbokas direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Man kan aldrig veta om något är bra eller je före man testat men det ser intressant ut. Roligt med en annan setting.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Ser roligt ut men jag spelar fortfarande Crusader Kings II och Europa Universaliv IV två riktiga kanonspel.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Oj, bara jag som är förvånad över att det kommer så snart? Men skoj! Glöm dock att det blir någon som helst jävla förbokning. En vecka efter release, som tidigast. I'm so done with pre-orders.

Skrivet av fabz:

Blev bränd på RTW2 och X-Rebirth förra året. Aldrig mer att jag förhandsbeställer ett spel utan att läsa vad recensenterna och spelarna säger.

Varför? Det är ju inget förköp. Tappar man suget är det bara att avboka. Köper man, men ändå är tveksam kan man ju vänta några dagar med att öppna förpackningen och kolla in recensioner först. Suger spelet är det bara att lämna tillbaka.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Varför? Det är ju inget förköp. Tappar man suget är det bara att avboka. Köper man, men ändå är tveksam kan man ju vänta några dagar med att öppna förpackningen och kolla in recensioner först. Suger spelet är det bara att lämna tillbaka.

Men det är ju så lätt att dras med i hypen, så man öppnar paketen ändå. Nä, inga mer pre-orders. Helt meningslöst, det går ju lika bra att vänta. Eller vad är meningen med pre-order? Att få meningslösa tillägg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crilloan:

Lägg till BG, BG2 och värst av alla MOO2...
Aj Aj

C

Crap, var du tvungen att nämna Moo2, nu måste man ju spela det ikväll... ;).

OnT: Alltid kul när det kommer något icke-FPS spel!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Civ 5 var en besvikelse så det blir ingen förbokning på detta! Jag spelar fortfarande fyran.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Varför? Det är ju inget förköp. Tappar man suget är det bara att avboka. Köper man, men ändå är tveksam kan man ju vänta några dagar med att öppna förpackningen och kolla in recensioner först. Suger spelet är det bara att lämna tillbaka.

Hello, you must be new here...

Har inget att göra med att jag inte gillar spelet, sånt händer. Det är bara det att 95% av alla spel (jag tror fan inte ens jag överdriver) inte är klara när de släpps. Har man tur så kanske spelet fungerar som det ska eller åtminstone är hyfsat spelbart efter en månad. I andra fall (BF4/Watch_Dogs bara för att nämna några) så tar det en jävla tid.

Fungerar spelet i sig så är servrarna överbelastade så då går det inte att spela ändå (SimCity 5/Diablo III). Det här med att beta-testa ordentligt verkar vara ett minne blott. Jag är så less på att köpa ett spel som kanske egentligen är bra, men där hela spelupplevelsen blir en enorm frustration, ilska och besvikelse för att spelet pushats för release för tidigt, alternativt inte testats ordentligt eller att de räknade ut genom att dra ur en tombola för att gissa hur många som skulle spela online de första dagarna.

Efter att ha köpt ett 10-tal spel på pre-order de senaste två åren där de flesta var AAA-titlar och där det kanske varit ett av spelen som fungerade som det borde vid launch så slutar jag med nu helt. Pre-order är något som var självklart för 5-6 år sen kanske på ett efterlängtat spel, idag är det ren idioti och att skjuta sig själv i huvudet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av crilloan:

Lägg till BG, BG2 och värst av alla MOO2...
Aj Aj

C

Glömde du inte MoM?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Hello, you must be new here...

Har inget att göra med att jag inte gillar spelet, sånt händer. Det är bara det att 95% av alla spel (jag tror fan inte ens jag överdriver) inte är klara när de släpps. Har man tur så kanske spelet fungerar som det ska eller åtminstone är hyfsat spelbart efter en månad. I andra fall (BF4/Watch_Dogs bara för att nämna några) så tar det en jävla tid.

Fungerar spelet i sig så är servrarna överbelastade så då går det inte att spela ändå (SimCity 5/Diablo III). Det här med att beta-testa ordentligt verkar vara ett minne blott. Jag är så less på att köpa ett spel som kanske egentligen är bra, men där hela spelupplevelsen blir en enorm frustration, ilska och besvikelse för att spelet pushats för release för tidigt, alternativt inte testats ordentligt eller att de räknade ut genom att dra ur en tombola för att gissa hur många som skulle spela online de första dagarna.

Efter att ha köpt ett 10-tal spel på pre-order de senaste två åren där de flesta var AAA-titlar och där det kanske varit ett av spelen som fungerade som det borde vid launch så slutar jag med nu helt. Pre-order är något som var självklart för 5-6 år sen kanske på ett efterlängtat spel, idag är det ren idioti och att skjuta sig själv i huvudet.

AAA titlar är ju den sämsta skiten som finns, dom spelen görs ju bara av dom stora, som EA, Ubisoft och liknande. Och själva spelen görs av ekonomer som vill maxa vinsten och inte folk som älskar spel.
Men det finns många bra indie släpp och Valve har jag förtroende för så HL3 blir ett förbok.

Har spelet inte haft en ordentlig Beta eller om det är släppt av EA/Ubisoft så gör man bäst i att vänta några månader.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Man har ju över 15000 timmar spelade på alla civ spelen tillsammans.. så det blir bara att spela detta tills civ 6 kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

AAA titlar är ju den sämsta skiten som finns, dom spelen görs ju bara av dom stora, som EA, Ubisoft och liknande. Och själva spelen görs av ekonomer som vill maxa vinsten och inte folk som älskar spel.
Men det finns många bra indie släpp och Valve har jag förtroende för så HL3 blir ett förbok.

Har spelet inte haft en ordentlig Beta eller om det är släppt av EA/Ubisoft så gör man bäst i att vänta några månader.

Nja, nu gör EA och Ubisoft inga spel utan publicerar dessa om man inte räknar deras egna studios. Att säga att AAA-titlar är det sämsta som finns är ändå en högst subjektiv bedömning, jag har haft mycket kul med AAA-titlar genom åren och är utan tvekan det jag lagt mest tid på. Men ja, håller delvis med. Åtminstone om det är släppt av EA så kan man kallt räkna med att spelet är 2-4 månader från att vara färdigt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Multi-kulti Sci-Fi? Nej tack!

Visa signatur

AsRock z87 Extreme3 ATX, Samsung SSD 120GB, 3TB Toshiba HDD, 16GB Crucial 1600Mhz, MSI Radeon 7950 Twin Frozr,
i5 4670K, be quiet! 680W 80+ Gold Modulär, Fractal Design R4,

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Läst lite om det o lät intressant fast nu när jag ser att det kommer vara en ny version av Civ V så försvann intresset.
Aldrig gillat Civ spelen.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ser roligt ut men jag spelar fortfarande Crusader Kings II och Europa Universaliv IV två riktiga kanonspel.

Samma här, hade lirat dem 65 timmar tillsammans på två veckor enligt steam när jag kikade igår, och det utan semester
Att köra multiplayer i dessa med folk man känner gör det ännu mer underhållande.

Civ är dock roligt med, gillar alla spelen i serien.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro