Hyper 212 Evo monterad, går att vrida på?

Permalänk
Medlem

Hyper 212 Evo monterad, går att vrida på?

Tjena, monterade precis min hyper 212 evo för 1155 och när den är fastskruvad så går det fortfarande att skruva lite på tornet åt sidorna, ska det vara så?

Mvh

Edit: vad gör skruven som sitter på den "X-formade" monterinssaken?

Permalänk
Skrivet av zabera:

Tjena, monterade precis min hyper 212 evo för 1155 och när den är fastskruvad så går det fortfarande att skruva lite på tornet åt sidorna, ska det vara så?

Mvh

Kylaren är bara fastklämd till CPU och då du har kylpasta så blir det lite "halt" så det brukar gå arr vrida lite, men vilket du inte bör fortsätta med om du inte vill få ngn sakda

Permalänk
Medlem

Monterade en igår på en 4690K, samma sak där - den går att vrida lite på. Ska kolla igen om några dar när det satt sig lite. Temperaturerna är dock helt OK så det ska nog vara så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zabera:

Ska det vara så?

Det ska vara så, ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Tjena, monterade precis min hyper 212 evo för 1155 och när den är fastskruvad så går det fortfarande att skruva lite på tornet åt sidorna, ska det vara så?

Mvh

Edit: vad gör skruven som sitter på den "X-formade" monterinssaken?

Tja,

Jag har monterat otaliga med sådana kylare och det är alltid så att de går att skruva lite på kylaren. Det är helt normalt.
Inget att vara orolig över, den har fullkontakt ändå över cpun. Annars hade du märkt det på temperaturerna

//OsNy

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_ace:

Kylaren är bara fastklämd till CPU och då du har kylpasta så blir det lite "halt" så det brukar gå arr vrida lite, men vilket du inte bör fortsätta med om du inte vill få ngn sakda

Skrivet av Lunatech:

Monterade en igår på en 4690K, samma sak där - den går att vrida lite på. Ska kolla igen om några dar när det satt sig lite. Temperaturerna är dock helt OK så det ska nog vara så.

Skrivet av Sensuella Sven:

Det ska vara så, ja.

Skrivet av OsNy:

Tja,

Jag har monterat otaliga med sådana kylare och det är alltid så att de går att skruva lite på kylaren. Det är helt normalt.
Inget att vara orolig över, den har fullkontakt ändå över cpun. Annars hade du märkt det på temperaturerna

//OsNy

Okej, tackar! Tempsen ligger på runt 28-33 grader när jag bara har Google Chrome uppe, godkänt?

Permalänk

Jag märkte samma sak när jag monterade min 212 EVO, men efter jag kört den ett tag sitter den stadigt. Jag tror kylpastan är lite hal innan den hunnit bränna in/torka fast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CasualGamer:

Jag märkte samma sak när jag monterade min 212 EVO, men efter jag kört den ett tag sitter den stadigt. Jag tror kylpastan är lite hal innan den hunnit bränna in/torka fast.

Låter bra det.

Har kört 1h Prime95 nu och högsta tempen ligger på 55c, låter det bra tycker ni?

Den är stock clock bör ju tilläggas.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

55 grader under prime 95 är helt klart godkänt!Skulle säga att allt under 65 är riktigt bra för intel processorer i Prime 95

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

55 grader under prime 95 är helt klart godkänt!Skulle säga att allt under 65 är riktigt bra för intel processorer i Prime 95

Härligt, tänkte låta pastan sätta sig lite innan jag börjar klocka lite, tänkte försöka lägga mig på 4.2-4.3 GHz