Permalänk
Medlem

Vertical banding på nya tvn. Vanligt?

Efter 5 år med 50tum Panasonic Plasma så tyckte jag det var dags för en ny tv så köpte en Samsung UE65HU7505 från hembiobutiken.
Packade upp den igår och kollade på kvartsfinalerna i VM.
Tog inte många minuter innan jag upptäckte linjerna och efter det var det kört, var omöjligt att inte sitta och koncentrera sig på dom istället för fotbollen.
Ett antal mörkare linjer/skuggor som går rakt över skärmen.

Som denna bilden:
http://i270.photobucket.com/albums/jj106/andysharp207gti/tvpi...

Efter att ha googlat mycket är detta tydligen vanligt?
Märks främst i sport och mycket i fotbollen när kameran går fort över en grön bakgrund.
När ligorna är igång ser jag massvis med fotboll varje vecka så detta är ingenting jag kan acceptera. Känns så frustrerande på en TV som kostar 30 000.

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk

Är källan analog eller digital? kan påverka att det kan vara en dålig kvalite på källan som används.

jag tror inte det är vanligt, och med en TV för det priset så skulle jag kontakta butiken för diskussion angånde det.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Ska kontakta dom det första jag gör på måndag.

Källan jag provat var allt från TV4 HD, Viasat Fotboll HD och diverse SD sändningar med fotboll, var likadant på alla.

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedEviL:

Ska kontakta dom det första jag gör på måndag.

Källan jag provat var allt från TV4 HD, Viasat Fotboll HD och diverse SD sändningar med fotboll, var likadant på alla.

Är det linjer om du drar igång en bluerayfilm oxå?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur gick det med detta? Jag har samma problem med min likadana tv...

Permalänk

Hade också gärna velat höra hurvida det löste sig för dig RedEvil, valde du att skicka tillbaka tv'n? Även jag köpte en exakt likadan tv och redan första minuten in i fotbollsmatchen jag soffade mig för att avnjuta så började jag se dessa linjer, hade en gammal Panasonic plasma innan så jag har aldrig sett något liknande. Känns hemskt att behöva pröjsa 30 000:- för min första LED, till det priset borde man inte sitta missnöjd och irriterad direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyesCrying:

Hade också gärna velat höra hurvida det löste sig för dig RedEvil, valde du att skicka tillbaka tv'n? Även jag köpte en exakt likadan tv och redan första minuten in i fotbollsmatchen jag soffade mig för att avnjuta så började jag se dessa linjer, hade en gammal Panasonic plasma innan så jag har aldrig sett något liknande. Känns hemskt att behöva pröjsa 30 000:- för min första LED, till det priset borde man inte sitta missnöjd och irriterad direkt.

Fick pengarna tillbaka på min likadana tv. Kanonbra bemötande från Mediamarkt. Tog med mig en videofilm som jag visade.

Men vad ska man ha istället? Har kollat runt lite och risken verkar stor att få nästa tv likadan... Och 4k oled verkar bli svindyr..

Skickades från m.sweclockers.com