Permalänk
Medlem

Bästa/Tystaste Noctua fläkten?

Tjena!

Behöver köpa en ny fläkt till datorn då nuvarande fläkten låter som en diskmaskin.
Har bara hört bra om Noctua fläktar och tänkte köpa mig en sådan, om ni inte har någon annan att rekommendera?

Den ska sitta på ett Antec P182 chassi högst upp (120mm).
Kravet (förutom att den transporterar luft bra) är att den är riktigt jäkla tyst, då den kommer sitta 1 meter från mitt högra öra.

Har kollat runt lite och det verkar finns en uppsjö av Noctua fläktar, men såg framförallt NF-S12A & NF-S12B modellen (FLX, ULN Redux etc).

Vilket ska man köpa?

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Redux är budgetmodellerna. Köp P12 eller F12 om luften passerar en hårddiskbur eller liknande, S12 får inte igenom någonting där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Redux är budgetmodellerna. Köp P12 eller F12 om luften passerar en hårddiskbur eller liknande, S12 får inte igenom någonting där.

Ok, denna fläkt ska sitta här: http://imgur.com/o76RWqs
Jag har en Cooler Master 212 EVO precis nedanför vart fläkten kommer att sitta, exakt som i bilden.

Permalänk
Medlem

Ta en S12 eller P12. Finns 2 st motstånd så du kan välja hur mycket luft de ska blåsa, 5v, 7v eller 12v. Vid lägsta så är de ljudlösa, men flyttar ganska lite luft. Jag kör mina på 7v och är helnöjd.