Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Förvisso, men den jobbar ju inte i samma frekvens, oavsett prestanda.

Att den jobbar med högre frekvenser och utvecklar mer värme och därför behöver kraftig kylning och TROTS detta inte presterar specielt mycket bättre än sna rt 6 månader gammalt kort från ATi som kör ganska mycket lägre frekvenser med betydligt tystare kylning bevisar ju bara att ATi just nu ligger före med tekniken i sina kort.

Jag har alltid kört på nVidia men nu har jag beställt ett 9700 pro och det känns grymt rätt juts nu!

Permalänk
Medlem

Kiyoko
Om du skulle kunna vara så snäll att länka till den artikeln så skulle jag och säkert många andra bli glad.
Jag tycker nog att vi ska hålla oss på en normal mogen nivå.

Untitled
jag vet hur kylningen fungerar och jag vet hur höga frekvenser dom jobbar i m.m jag pratade om konstruktionen på fläkten speciellt, och fördelarna med den teknik dom använde. Kan nog garantera att du inte behöver vara rädd att du ska få mindre fps i Quake 3 om du sitter på ett lan.

själv på mitt Leadtek kort så sitter det 2,st fläktar och det låter en hel del, men det är inget jag dör av. Om man vill ha en helt tyst dator köp ett grafikkort utan fläkt, och ett passande system. Om man vill ha det värsta och letar efter rå prestanda så låter hårddiskar mycket, grafikkort, ja cpu fläkt m.m
Beror precis på vilket system man äger, men som sagt detta är endast en design ifrån nvidia och inget dom övriga tillverkarna måste använda.

Mel
Nästan lite gulligt.
det första jag ägde var ett hercules kort med chipset ifrån 3dfx, sen blev det ett annat chipset, kommer faan inte ihåg, sen har man haft matrox, sis m.m och till slut nvidia och jag är inget faan som möjligtvis du är. Bryr mig inte om någon tillverkare speciellt utan kollar på fördelar och nackdelar, priset, designen, nya funktioner och hur korten presterar generellt. Men det är väl inget som du och vissa andra kan förstå.

själv har man
1. Grafikkort.
2. Ljudkort.
3. Raid-kort.
4. Nätverkskort.
5. 2,st extra usb uttag, som ej använder pci port. fx skulle passa bra för mig. Men det är inget kort som jag tänker eller har planerat att inhandla.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

jag tycker att chaintecs fläktlösning verkar rätt ball... plus i kanten för dom blå dioderna

Permalänk
Medlem

En sak jag skulle vilja veta är vad 75W komemr från för vad jag hittar så maxar kortet på 50W.......
50W är en del men vad pumpade itne GeForce PRO ut... 20W ca och GeForce 2 GTS/ULTRA en 20-25W och GeForce 3 ligger la på runt 25-30W och GeForce 4 en bit över det anntar jag.......
Så en effekthöjningen är inget annat än normal gömfört med CPU:er mm.......
Varmare graffen får vi nog räkna med.

75W är licksom alldeles för mö för en TB 1400 ger 72W och hur svåra var inte dom att kyla... tog mer än en 50mm fläkt och den där lila kopparflänsen.

Sedan tycker jag själv NVIDIA kunde utnyttjat platsen bättre......

Hade jag fått göra ett kylsystem till det kortet hade jag nog valt att göra en stor koparfläns med heatpips i basen och "tin fins", har för mig dom heter så. Väldigt smala flänsar.
Låtit dom gå lägs med kortet ut mot baksidan.
sedan hade jag satt en störe sentrifugalfläkt där bak, säg en 60-80mm som sugit luft från lådan och tryckt över koret och blåst ut där bak....
Det hade givit mer AREA och en större och tystar fläkt.....
Dock hade den sugit från lådan men en låda med dagens hårdvara ska vara väntilerad nog också så det hade inte varit nåt problem.

Permalänk
Medlem

Skulle också tippa på att det där är ASUS retial kort.....

Deras egna packade med mjukvar och extra tv ut och in mm kommer säkert att ha deras egna kylning och BPC.....
några här på swec köppte ju ASUS retail GeForce ti 4600 och fick i stort sett NVIDIAs referens design kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Skulle också tippa på att det där är ASUS retial kort.....

Deras egna packade med mjukvar och extra tv ut och in mm kommer säkert att ha deras egna kylning och BPC.....
några här på swec köppte ju ASUS retail GeForce ti 4600 och fick i stort sett NVIDIAs referens design kort.

Alltså, retail är när allting medföljer, som deras egen mjukvara m.m

Du menrade kanske bulk?

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem

Jag såg en bild som enligt den sidan föreställde ett Geforce FX Quadro och det hade vanlig "TI-4600"-kylare.

Sen så kan jag hålla med om att kortet presterar lite sämre i dagens spel än vad man kunde räkna med med den värmeutvecklingen och fram för allt priset. Men det kommet nog spel där det spöar skiten ur ATi's kort, likaså spel där Radeon äter FX... Så det återstår att se om man säger så.

Kylningen kan man ju diskutera... Men personligen fattar jag inte varför ni säger att det är dåligt att det tar upp två kortplatser. Även om ni VET att PCI1 och AGP delar IRQ och att man aldrig har nåt kort där så gnälls det. Vafan det är väl skit samma om det så skulle ta upp 23 PCI-platser, om jag ändå aldrig använde de 23 första. Jag skulle aldrig sätta ett kort, hur oviktigt det än är på PCI1 - t.om ljudkort kan bugga ur rätt bra där.

Finns ju för övrigt redan kortplatskylare från bl.a. Titan som sitter i sloten under AGP... Och ljudnivån.. ja som någon sa - vill man ha en tyst dator får man väl köpa tysta saker.

Har nu ett Ti4600 och det känns som jag klarar mig till R400 (?) eller Geforce FX2.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Jag såg en bild som enligt den sidan föreställde ett Geforce FX Quadro och det hade vanlig "TI-4600"-kylare.

Undrar om det inte var non-ultra versionen? Såg också det någonstans, och där hade non-ultra en nästan normal fläkt.

Mange

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viceman

Alltså, retail är när allting medföljer, som deras egen mjukvara m.m

Du menrade kanske bulk?

Mjo var nog tänkt så.