Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hahaha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom

He he, var det det här du fick dig itutat dag 2 på säljkursen:D

*asg*

MrTT tack för förklaringen.
Men du kan inte komma och säga att bara AMD har såna problem, för intel lär ju också ha många problem.

Man kan ju inte bara plocka ihop massor skitdelar och sen förvänta sig att fungerar.

Visa signatur

"survival of the fittest"

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hahaha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiteME

*asg*

MrTT tack för förklaringen.
Men du kan inte komma och säga att bara AMD har såna problem, för intel lär ju också ha många problem.

Man kan ju inte bara plocka ihop massor skitdelar och sen förvänta sig att fungerar.

Visst har Intel haft sina mindre lyckade lösningar.
Den minnesgode kommer ihåg flyttalsbuggen i Pentium 90-100Mhz.
820 chipsetet med Rambusminnen var ingen höjdare.
P3 1,13Ghz drogs snabbt tillbaka.
Att Pentium 300Mhz kostade 18000kr + moms var heller inget roligt minne.

Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk
Avstängd

Jag har aldrig sett ett program som inte gått igång på min dator, min nuvarande dator, en xp1700+, har inte låst sig en enda gång så länge jag haft den.

Intel saknar dessutom råstyrka, optimerade program går bättre på Intel-prollar. Men den stora massan går fortfarande på råkraft och FPU. Vilket Athlon är smockfull med.

Upp till 2700+ tycker jag man ska välja AMD. Över det är det mer smaksak än något annat.

P4 drar dessutom mer ström. Temperaturen kompenseras i viss mån av storleken på kärnan som är överdrivet stor. Och att temperaturen anges liite fel. Gissa varför P4 inte klara lika höga temps som en Athlon.

Många intel kort funkar inte som dom ska med de sista 3DFX korten.

Intel är dom enda jag vet som levererat prollar så överklockade att många inte kunde gå in i windows eller funka stabilt.

Så, nu har jag varit lika extrem som vissa andra, fast åt andra hållet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jag har aldrig sett ett program som inte gått igång på min dator, min nuvarande dator, en xp1700+, har inte låst sig en enda gång så länge jag haft den.

Du som säger att AMD plattformen är kompatibel. Prova då följade program, 50% av de AMD datorer jag provat på klarar inte följande test. (10% av Intel datorerna klarar inte denna test heller).
1. Installera först Infovox Desktop 1.1 med Ingemar röst, demo finns på http://www.infovox.se/tdemo.htm.
2. Installera ZoomText Xtra 7.1 - TruVoice and ViaVoice. Demo finns på
http://www.aisquared.com.
3. Installera JAWS for Windows 4.51. Demo finns på http://www.hj.com/fs_downloads/DL_JAWS45.asp.

Starta sedan Infovox+Zoomtext+JAWS. Gå in i kontrollpanelen, bildskärm, utseende, färgschema, välj högkontrast svart.
Starta 10 olika program i din dator, testa varje program i 1 minut. Har du då inte fått någon hängning eller felmeddelande så är din dator kompatibel. Grattulerar!

Kom nu inte och säg att detta är ett konstgjort test. Jag känner mer än 50 personer som i sitt dagliga arbete kör Infovox+Zoomtext+JAWS, på jobbet. Gissa hur många som har en AMD dator?

Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrTT

Du som säger att AMD plattformen är kompatibel. Prova då följade program, 50% av de AMD datorer jag provat på klarar inte följande test. (10% av Intel datorerna klarar inte denna test heller).
1. Installera först Infovox Desktop 1.1 med Ingemar röst, demo finns på http://www.infovox.se/tdemo.htm.
2. Installera ZoomText Xtra 7.1 - TruVoice and ViaVoice. Demo finns på
http://www.aisquared.com.
3. Installera JAWS for Windows 4.51. Demo finns på http://www.hj.com/fs_downloads/DL_JAWS45.asp.

Starta sedan Infovox+Zoomtext+JAWS. Gå in i kontrollpanelen, bildskärm, utseende, färgschema, välj högkontrast svart.
Starta 10 olika program i din dator, testa varje program i 1 minut. Har du då inte fått någon hängning eller felmeddelande så är din dator kompatibel. Grattulerar!

Kom nu inte och säg att detta är ett konstgjort test. Jag känner mer än 50 personer som i sitt dagliga arbete kör Infovox+Zoomtext+JAWS, på jobbet. Gissa hur många som har en AMD dator?

jag gör gärna testerna, fast länkarna fungerar inte..!

Visa signatur

"survival of the fittest"

Permalänk
Avstängd

Prova
1. www.infovox.se Download, Infovox Desktop 1.1 med Ingmar röst.
2. www.aisquared.com Free Trial software, ZoomText Xtra 7.1 - TruVoice and ViaVoice
3. www.hj.com JAWS 4.51 Final Release, Download JAWS 4.51, Begin Download of JAWS 4.51

Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk
Avstängd

Varför finns det inga kompatibilitetstester? Vore inte så dumt med ett sådant.
Förut så sa man att datorn var IBM-kompatibel och då skulle den vara bra.
Nu är det ju snarare så att IBM datorerna inte är "kompatibla".
Om man köper hårdvara kan man ju kräva WHQL drivrutiner för att vara säker på att det ska fungera. Men om man köper en hel dator är det inte lika enkelt.
Fram för mer kompatibla datorer. Det ger mera standard produkter och lägre priser.

Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk
Medlem

Re: hahaha

Ursprungligen inskrivet av Martin*Tyby

Har 1900+ AMD sen nästan 2år..... och den är ostabil fast det är bra minnen och bra moderkort...

------
vadå ostabil ? på villket sätt ? Jag tror mera på SBS symptomen

8månader>>> En P4 1,6Ghz... dock bärbar men underbart stabil....

------
vad bra då. precis som hos mig då, fast jag har en amd prolle i min.

1månad>>> En P4 3,06 som går underbart stabilt på 4,1Ghz nästintill ljudlös...

------

kan tilläga att både min tbird 1ghz @ 1.6 och min 1800+ @ 2300+ går som en klocka.
[I]
Allvarligt vad väljer du 3Ghz vs. Barton... De flesta väljer Intel, men du verkar ju va lite konstig...
[/I]

varför skulle det vara själv klart?

Permalänk
Avstängd

Låter som att det är programen det är fel på.

Permalänk
Avstängd

Jag förstår om AMD säger upp folk. Deras Opteron ska ju lanseras snart, men så mycket stöd från Microsoft får man inte. Alla kanske inte vill köra Linux.
Citat från www.theinquirer.net

"THE LATEST INCARNATION of Windows is almost ready to roll with release to manufacture (RTM) happening within the next few weeks. It will come in both 32bit and 64bit versions but the latter will only be for Itanium processors. AMD's x86-64 technology is curiously missing from the support line-up. "