Permalänk
Medlem

CS:GO-communityn.

Hej,

Vet inte var jag ska skriva detta men ville bara skriva av mig lite.
Vad har hänt med CS:GO Communityn egentligen?
Jag spelar i ranken MGE, där kanske man tror att folk är lite mognare än i Silver/Guld Nova. Nej. Snarare värre!
Detta händer mig väldigt ofta, kanske i 1/4 av competitivematcherna jag spelar ensam.
Jag topfraggar, pratar bara när jag ger calls och tips och jag har bra speltaktik. Ändå pratar folk skit om mig och teamkillar mig, men oftast så kickar de mig bara efter ett par fula ord. Varför?

Jo, för att jag är yngre. Tråkigt att man inte kan spela ett spel för att folk är som små rasister mot minderåriga.

Tack för mig, CS:GO!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vad har rasism med din ålder och ditt spelande att göra?

Förstår inte riktigt vad du menar? Jag menar att folk beter sig smått rasistiskt mot folk som är yngre och spelar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av fogger:

Förstår inte riktigt vad du menar? Jag menar att folk beter sig smått rasistiskt mot folk som är yngre och spelar.

Precis vad jag menar. Du skriver själv att de beter sig som rasister, men på vilket sätter och vad har ditt spelande med raser och folkgrupper att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Precis vad jag menar. Du skriver själv att de beter sig som rasister, men på vilket sätter och vad har ditt spelande med raser och folkgrupper att göra.

Känner att det inte är någon idé att försöka förklara, men det känns som att folk beter sig som rasister gör mot en viss folkgrupp som de gör mot oss yngre, för att salta det lite.

Permalänk
Medlem

Jo, tyvärr kan det nog ofta vara som du beskriver.
Vet själv att jag instinktivt reagerar negativt om jag hör ett yngre barn prata i voice chatten i något spel.

Dock är det mer av anledningen att jag såvitt jag kommer ihåg aldrig någonsin hört en sådan person säga något vettigt angående spelet. Oftast är det bara en massa skrik och upprepande av något trams ungen hört på något barnprogram. Förutom det brukar dessa kids strunta totalt i spelets mål och sitt lag och bara larva sig.

Dock skulle jag aldrig få för mig att säga fula ord och försöka kicka något barn som faktiskt spelar spelet så som det är tänkt och ger lite vettiga comms. Tvärtom så skulle jag bli glad och väldigt positivt överraskad och se att det finns hopp om framtiden.

Du verkar uttrycka dig väldigt bra och det är sorgligt att höra om den där diskriminerande inställningen många tydligen har i CS:GO.
Ofta rör det sig om lite äldre barn som måste visa att de är lite äldre genom att trycka ner de yngre barnen. Vuxna har oftast inget behov att trycka ner yngre på grund av någon sorts självbekräftelsebehov. Däremot är nog de flesta vuxna, inklusive mig, känsligare för folk som bara trollar runt istället för att spela för att försöka uppnå målet med spelet (som att vinna rundan i CS).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.