3 bildskärmar, ena är tv, hur gör jag?

Permalänk
Medlem

3 bildskärmar, ena är tv, hur gör jag?

Tjena, jo jag tänkte kolla ifall någon vet hur jag ska göra för att alla tre skärmarna ska fungera när ena är en Samsung tv. Just nu så har jag en BenQ skärm och en samsung syncmaster inne i DVI uttagen.. sedan har jag kopplat min tv till HDMI i grafikkortet. När jag gjort allt detta så får datorn för sig att sätta min andre skärm , vilket i detta fall är samsung datorskärmen till Primär skärm, och sedan stänga av min BenQ och använda TV:n som sekundär. Min fråga till er är då om det finns något sätt att ha alla tre igång ? Jag vill använda mina datorskärmar, men TV:n vill jag främst bara använda för att kolla film och serier via datorn. Så är detta möjligt att fixa , eller får jag helt enkelt acceptera och använda TV som sekundärskärm? Jag har testat att byta runt på vilken som ska vara Primär och sekundär osv.. men hur jag en verkar göra så blir ena utesluten.

Skulle uppskatta lite hjälp!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Troligtvis har du ett för enkelt grafikkort som endast klarar 2st samtidiga bildskärmar.
Vad har du för grafikkort?
Om ditt grafikkort inte klarar mer än 2st skärmar så kan du antingen köpa ett nytt eller köpa ett USB-grafikkort.

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem

En skärm måste kopplas med DP

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcg:

Troligtvis har du ett för enkelt grafikkort som endast klarar 2st samtidiga bildskärmar.
Vad har du för grafikkort?
Om ditt grafikkort inte klarar mer än 2st skärmar så kan du antingen köpa ett nytt eller köpa ett USB-grafikkort.

Grafikkortet jag använder är ett "Sapphire ATI HD7850 2gb GDDR5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

En skärm måste kopplas med DP

Varför skulle det spela någon roll vilken port skärmen kopplas in i?
Har kört 3 skärmar via VGA, DVI samt HDMI både från 290X samt inbyggda GFX på MB.

EDIT: Stämmer som LudvigLindell säger:
*To support 3 displays, one of the monitors has to support DisplayPort
Källa:
http://www.sapphiretech.com/presentation/product/product_inde...

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk

Jag kör två DVI på ett utvidgat skrivbord för mina vanliga skärmar.
TV:n går på HDMI så jag får ljud ut som går till förstärkaren.

Jag har speglat skärm 1 och 3 (TV) så ifall jag ser film syns det på båda.
Skärm två utökar skärm ett.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

EDIT: Stämmer som LudvigLindell säger:
*To support 3 displays, one of the monitors has to support DisplayPort

Låter mysko.... jag kör 2 dvi + hdmi till tv utan problem med 290x Ingen spegling

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

EDIT: Stämmer som LudvigLindell säger:
*To support 3 displays, one of the monitors has to support DisplayPort

Låter mysko.... jag kör 2 dvi + hdmi till tv utan problem med 290x Ingen spegling

Enligt sapphire
"supports up to 3 display monitor(s) without DisplayPort"

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Okej, tack för alla svar, det jag inte testat hittills är att byta plats på DVI så att BenQ automatiskt blir primär osv.. ska titta lite på detta imorgon

Permalänk
Medlem

Verkar som att inget funkar, hur jag en gör så blir en skärm utesluten och avstängd automatiskt.