Intel börjar tillverka Panasonics kretsar i 14 nanometer

Permalänk
Melding Plague

Intel börjar tillverka Panasonics kretsar i 14 nanometer

Den kommande processorarkitekturen Broadwell får samsas med Panasonics systemkretsar, som enligt ett nytt avtal ska tillverkas med samma 14 nanometersteknik.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmmm, detta är intressant.
Antar att dess SoCs kommer hamna i Panasonics TV-apparater 2015?
Undrar om dom kommer göra någon form av storsatsning på sin smart-tv i samband med detta.
Sony, Philips och Sharp ska ju börja med Android TV i sina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Hmmm, detta är intressant.
Antar att dess SoCs kommer hamna i Panasonics TV-apparater 2015?
Undrar om dom kommer göra någon form av storsatsning på sin smart-tv i samband med detta.
Sony, Philips och Sharp ska ju börja med Android TV i sina.

Där sa du något. Själv tänkte jag inte längre än att det kunde vara ett tecken på att många tillverkningsproblem är lösta och lanseringen av Broadwell kommer rulla på utan problem.
Jag har tittat en del på Android-stickor som i princip gör en vanlig TV till just en "smart-TV", men jag tror nog att en riktig smart-tv kommer med en mer anpassad version av Android för användning på TV-apparater.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Där sa du något. Själv tänkte jag inte längre än att det kunde vara ett tecken på att många tillverkningsproblem är lösta och lanseringen av Broadwell kommer rulla på utan problem.
Jag har tittat en del på Android-stickor som i princip gör en vanlig TV till just en "smart-TV", men jag tror nog att en riktig smart-tv kommer med en mer anpassad version av Android för användning på TV-apparater.

nope

http://www.sweclockers.com/nyhet/18976-google-presenterar-android-tv
"Nya Android TV är inte ett fristående operativsystem utan en del av kommande Android 5.0 L. Detta understryks genom att utvecklare ska kunna använda det nya designkonceptet Material Design för att skapa applikationer som fungerar i alla sammanhang och på samtliga typer av enheter."

Permalänk
Skrivet av Fluff3:

nope

http://www.sweclockers.com/nyhet/18976-google-presenterar-android-tv
"Nya Android TV är inte ett fristående operativsystem utan en del av kommande Android 5.0 L. Detta understryks genom att utvecklare ska kunna använda det nya designkonceptet Material Design för att skapa applikationer som fungerar i alla sammanhang och på samtliga typer av enheter."

Fel. Launcher/systemappar är helt olika. Och design-guidelines för Android TV är också helt annorlunda. Och Google TV har egna API:er för att stödja design-guidelines.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Hmmm, detta är intressant.
Antar att dess SoCs kommer hamna i Panasonics TV-apparater 2015?
Undrar om dom kommer göra någon form av storsatsning på sin smart-tv i samband med detta.
Sony, Philips och Sharp ska ju börja med Android TV i sina.

Tror du de hinner få med kretsarna till 2015? Låter som en god idé iallafall. Nu när Panasonic inte har sina plasmor mer behöver de något för att stå ut i LCD djungeln även om jag helst hade sett att tillverkarna skippade allt lull lull och fokuserade enbart på att få fram så bra bild som möjligt sedan fixar man smart tv i den mån man är intresserad av på egen hand.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Tror du de hinner få med kretsarna till 2015? Låter som en god idé iallafall. Nu när Panasonic inte har sina plasmor mer behöver de något för att stå ut i LCD djungeln även om jag helst hade sett att tillverkarna skippade allt lull lull och fokuserade enbart på att få fram så bra bild som möjligt sedan fixar man smart tv i den mån man är intresserad av på egen hand.

Jag har faktiskt ingen aning, men det känns helt rimligt. TV-lanseringarna brukar ju vara först framåt våren, så till andra kvartelet 2015 borde dom kunna ha produktionen uppe i nivåer höga nog?
Eller verkligen inte alls, jag har som sagt ingen aning faktiskt.

Och ja, det är ju lite så jag tänker också. Panasonic lägger ner sin plasma, vad ska dom satsa på istället?
Bildkvalitet är svårt att dra kunder med, man behöver någonting "mer".
Starka smart-tv lösningar kanske?

Själv vill jag ha tv helt utan smart-tv funktioner, jag har min htpc till det.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag har faktiskt ingen aning, men det känns helt rimligt. TV-lanseringarna brukar ju vara först framåt våren, så till andra kvartelet 2015 borde dom kunna ha produktionen uppe i nivåer höga nog?
Eller verkligen inte alls, jag har som sagt ingen aning faktiskt.

Och ja, det är ju lite så jag tänker också. Panasonic lägger ner sin plasma, vad ska dom satsa på istället?
Bildkvalitet är svårt att dra kunder med, man behöver någonting "mer".
Starka smart-tv lösningar kanske?

Själv vill jag ha tv helt utan smart-tv funktioner, jag har min htpc till det.

Tänkte mest att Panasonic kanske ville testa produkterna ett tag innan de börjar sälja dem, men vet inte riktigt när specifikationerna spikas och går till massproduktion. Fast Panasonic får ju säkert en del kretsar från mindre serier som de kan utvärdera. Vi får nog vänta och se, om de satsar på avancerade smart tv funktioner lär de ju nämna det på den stora mässan i början på året (runt 10 januari?) där det är en massa hemelektronik.

Hoppas de gör en riktigt strömsnål (tyst) blu-ray spelare som pallar 4k upplösning också.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W