Köpa ny Cpu-kylare eller köra med Intels egna?

Permalänk
Medlem

Köpa ny Cpu-kylare eller köra med Intels egna?

Hallå!

Jo det är så att jag håller på att plocka ihop delar till mitt första bygge, och nu har jag börjat fundera på det här med CPU-kylare.
Hur pass mycket klarar Intels medföljande kylare? Jag ska spela en del och förhoppningsvis spela in musik med datorn. Spelen är väl inte de lättaste(Bf3,Mw3, Skyrim mm).
Processorn är upplåst så den kommer möjligtvis överklockas i framtiden, och då är väl Intels egna kylare inte att rekommendera har jag hört.
Har kollat på denna kylare: http://www.inet.se/produkt/6909306/silverstone-argon-ar01
Den är väl ganska okej?

Tack på förhand

Visa signatur

Burken: i5 4670k // Silverstone AR01 // ASUS R9 280 3GB // Define R4 // 120GB ssd + Seagate 1TB 7200rpm HDD // Crucial 16GB // FD Integra 750w //
Kringutrustning: Corsair Vengeance 1500 // Steelseries Sensei // QPAD MK-50 MX Red // Benq xl2430t 144hz

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att lägga någon extra hundring på en högpresterande luftkylare istället. Alternativt ex. H80i för ca 600kr så har du all överklockningspotential du behöver i framtiden, dessutom en mycket tystare lösning på köpet. Det lönar sig, tro mig

Mvh Isak

Visa signatur

Har en rätt okej dator O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jbab00:

Hallå!

Jo det är så att jag håller på att plocka ihop delar till mitt första bygge, och nu har jag börjat fundera på det här med CPU-kylare.
Hur pass mycket klarar Intels medföljande kylare? Jag ska spela en del och förhoppningsvis spela in musik med datorn. Spelen är väl inte de lättaste(Bf3,Mw3, Skyrim mm).
Processorn är upplåst så den kommer möjligtvis överklockas i framtiden, och då är väl Intels egna kylare inte att rekommendera har jag hört.
Har kollat på denna kylare: http://www.inet.se/produkt/6909306/silverstone-argon-ar01
Den är väl ganska okej?

Tack på förhand

Beror på vad du har för CPU, hur luftflödet i chassit ser ut, samt hur mycket/om du tänkt klocka

Men för att bara vara stock-klock så duger den finfint

Intels egna fungerar faktiskt den också, ifall du står ut med ljudnivån och inte bryr dig om temperaturen på sakerna

Permalänk
Medlem

Jag har har en Silverstone Argon AR01 och tycket att den är mycket bättre och tystare än min gamla Cooler master seidon 120v. Min i5 4670k är klockad till 4.5ghz 1.240 v och har en max temp på 75 grader med prime95. När jag spelar bf4 så ligger mellan 60 till 65 grader. Men som sagt det finns bättre alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com