Permalänk
Medlem

Linjer som rör sig uppåt

Hej! Märkte av att min BenQ GW2250 har linjer som rör sig uppåt som man mest märker i spel, det är svagt men tillräckligt synligt för att vara irriterande.
Använder mig utav en VGA till DVI adpater, testat flera äldre skärmar och märkte inga problem (Också VGA Till DVI) även min HDMI 1080p TV hade inga problem.

Har googlat i flera timmar och hittar inga säkra svar förutom att en DVI-D kabel kan lösa problemet istället än att använda sig utav en adapter. Eller är det möjligen något fel på mitt grafikkort? Sapphire R9 270x Dual-X. Eller är skärmen paj?

Uppskattar all hjälp tack!

Permalänk
Avstängd

Börja med att köpa en riktigt dvi kabel. Äldre skärmar är inte lika känsliga kanske.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Börja med att köpa en riktigt dvi kabel. Äldre skärmar är inte lika känsliga kanske.

Är ingen kabel expert men denna bör väl fungera bra? DVI-D Dual Link Min skärm och grafikkort har bägge DVI-D hona.

Permalänk
Medlem

Har du vsync på?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Har du vsync på?

Nej men jag har testa att sätta på det och ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Kör digital kabel.
Den där typen av fel får man ofta pga störningar, jordfekl eller dåliga DACar/ADCer vid analog överföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabrioth:

Kör digital kabel.
Den där typen av fel får man ofta pga störningar, jordfekl eller dåliga DACar/ADCer vid analog överföring.

Okej vad bra verkar inte vara fel på skärmen då, införskaffar mig en DVI-D kabel.

Permalänk
Avstängd

Den funkar alldeles utmärkt till det du skall använda dig av.

Skrivet av Stajyun:

Är ingen kabel expert men denna bör väl fungera bra? DVI-D Dual Link Min skärm och grafikkort har bägge DVI-D hona.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Inaktiv

Har du fler än en bildskärm/TV inkopplad till datorn? Om du har det, ändra så att datorskärmen är primär bildskärm i catalyst control center. Finns under Skrivbordshanterare-> Skapa och arrangera skrivbord -> Högerklicka på datorskärmen och välj "Gör till önskad".

Permalänk
Medlem

Det löste sig med en DVI-D kabel testat ett par spel och inga synliga linjer hittills, tack för hjälpen alla.