Minecraft världens mest sålda PC-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Siffrorna är HELT fel..

Snabbt exempel:
2008 hade HL sålt 9,8 mille
Och HL2 har sålt mer än 12 mille... var är de???

Skulle gissa för att HL2 endast säljs via steam, och valve aldrig rapporterar föraäljningssiffror från steam, så ingen utomstående vet riktigt. Man vill väl inte ha med rena gissningar i en sådan här lista kan jag tro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat, grattis till Markus Persson & Mojang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Var de inte uppe i ca 12 miljoner betalande användare ett tag. W King övergången från Burning. Det var då jag la ner också iofs. Tog för mycket tid.

Edit då vi använder wiki så.
"i början av 2010 så avslöjade Mike Morhaime att spelet har legat stadigt runt 11,5 miljoner abonnenter sedan uttalandet i december 2008.[8]Men i slutet av 2010 så har det ökat upp till 12,9 miljoner abonnenter"
http://sv.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft
Off topic som vanligt.

Edit:
Efter top 10 så kan jag säja att jag har 3 inaktiva wow konton. Starcraft 1 har jag nog bara en eller 2. tror bara en. Bf2 Vet inte man fick ju med ett några varianter innan de skickade med 2142 med DGL-4300 vart några sådana. Sen borde Doom eller Q1 vara på 10 plats om man ränkar sharevare köpta. (tror jag har myst eller så slängde jag det. Räkna in en där från mig.

Står ni andra för mer än en i statistiken?

Största anledningen är att man inte kan spekulera på siffror, man behöver exakta siffror, vist företagen som äger spelen kan säkert ljuga också men man behöver ändå något man kan stå på än spekulationer för att de ska kunna vara med i listan.

Sedan det andra, Beroende på region så behöver du inte köpa WOW, T.ex. Kina behöver du inte köpa något alls, det enda du behöver betala är månads avgiften, spelen är T.e.x gratis.

Vill man ha siffror så kan man i alla fall kolla på detta
http://eu.battle.net/wow/en/blog/12346804/world-of-warcraft-a...

Men de har inte gått ut med antal sålda kopior, bara antal totala konton vilket inte är det samma som sålda spel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

INte så många skulle jag tro, NC soft är inge vidare på att göra bra MMO

Spelat guildwars 1 och 2 samt Wildstar och jag vet inte, är ingen direkt MMO lirare mitt högst levlade gubbe i wow är i level 8 och det är min panda
näst högsta är min Nightelf hunter som jag gjorde 2005(stått i samma moonwell sen des, bara loggat in i mellan åt för att trampa runt lite i den, borde ha en utmärkelse eller något för de )

Även om jag inte lirat någon av MMOna så mycket så är wow något som jag i mellan åt går in på för att kika runt lite.

NCsoft spelen är bara meh... gillar inte mekaniken i spelen. dom ser dock skit bra ut när man bara kollar! Wildstar ser ju riktigt snyggt ut i min mening

Episkt! Så ska man lira MMOs! Du fick iaf mig att skratta, så något har du fått för mödan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xobust:

Detta stämmer inte, det mest sålda spelet måste var 3d pinball
Varje gång man köper en kopia av Windows får man med spelet.

MS röj lär ju ha det högsta försäljningssiffrorna isåfall xD men som du redan fått svar på, dessa spel räknas inte.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Det enda rätta bör iofs vara att räkna sålda spel kontra det år/månad som man tittar mot. Man bör även ta med i beräkningen att 1miljon spel för 20år sedan måste varit bra mycket mer än 1 miljon idag om man räknar till hur många som har datorer än vad det fanns datorer då.

Tex hur många har inte Lirat en Piratkopia av Doom förslagsvis? Att ens spelutvecklare överlevde då är lustigt men iofs så brann de mer för att ha "äran" att ha släppt ett populärt spel än bara att leva på pengar.

Kommer ihåg att jag lirat MC i tidiga stadium. Rätt roligt om än lite buggar har jag för mig. Har tittat in på senare tid under åren med moddar osv men aldrig fastnat något vidare för det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kan inte spela detta spel längre, uppdateringar med hästar å sånt börjar bli lite för mycket för min smak. Sedan är det aldeles för mycket nostalgi, å minnen vaknar till liv från när jag började i sista stadiet i Alpha innan det blev beta. Testade att köra för några veckor sedan, omöjligt att inte fälla en tår å tänka på första världen man började i.

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Kan inte spela detta spel längre, uppdateringar med hästar å sånt börjar bli lite för mycket för min smak. Sedan är det aldeles för mycket nostalgi, å minnen vaknar till liv från när jag började i sista stadiet i Alpha innan det blev beta. Testade att köra för några veckor sedan, omöjligt att inte fälla en tår å tänka på första världen man började i.

Kan man inte välja vilken version man vill spela i minecraft? :/

Citat:

Den skarpa versionen av Minecraft släpptes redan 2011, men åldern till trots säljer spelet fortfarande bra. Det gäller även för Playstation 3 och Xbox 360, där försäljningssiffrorna nu passerat PC-versionens. För samtliga plattformar uppgår nu det totala antalet sålda spel till 54 miljoner exemplar.

Vad i helv?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

14 miljoner låter onekligen lite vad gäller World of Warcraft.
Strax innan i slutet av december 2013 skall försäljningen ha legat på 14 miljoner men även det låter lite med tanke på att man som mest hade 12 miljoner aktiva konton, oavsett vilket är det sjuka siffror det handlar om.

Skulle gissa att dom räknar antal som äger 1sta spelet (vanilla) å eftersom man måste ha vanilla för alla andra spelen så ökade den siffran så jäkla fort tidigare vid BC å Wotlk, då massa nya spelare kom, nu kommer de ju aldrig nån ny.

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Kan man inte välja vilken version man vill spela i minecraft? :/

Vad i helv?

Endast de senaste typ 4 uppdteringarna. Annars får du ladda ner en minecraft mapp från en tredje part sida, vilket bryter mot användings villkor och dom kan stampa ner ditt konto om dom kommer på dig (vilket aldig har hänt eller kommer)

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Endast de senaste typ 4 uppdteringarna. Annars får du ladda ner en minecraft mapp från en tredje part sida, vilket bryter mot användings villkor och dom kan stampa ner ditt konto om dom kommer på dig (vilket aldig har hänt eller kommer)

Minecraft-launchern verkar gå ner till 1.0?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Inaktiv

You lucky bastard!

Permalänk
Skrivet av DrDuke:

Minecraft-launchern verkar gå ner till 1.0?

Ställ in för beta och alpha så kan du få ner till old_alpha rd-132211

Permalänk
Medlem

Jävlar i fan. GW2 7,3 miljoner? ! Trodde kanske top 2 på sin höjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Minecraft hahaha...suck!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd