Permalänk
Medlem

Köp av Gamingskärm: Åsikter önskas

Ska köpa mig en gamingskärm och skärmhållare som tillbehör.
Sen även ett nytt grafikkort inför WOW:Warlords of draenor.

Tycker ni att denna skärm blir bra eller ska jag välja någon annan ?

https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/10788

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU Intel i5 4670K + NH-U12P || GPU Asus STRIX 970 4GB
MoBo Gigabyte GA-Z87M-D3H || RAM 8 GB Corsair 1600 MHz
SSD Corsair Force GT 120GB || HDD Hitachi 1TB
PSU Corsair 650W 80+Gold || Box FD Define Mini

Permalänk
Avstängd

För det priset på skärmen så skulle jag hellre välja den mycket bättre Eizo Foris FG2421, den är visserligen bara på 23,5" men den är mycket bättre på allt, framför allt bättre skärmpanel
Sweclockers har en recension av den här

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Om du inte redan gjort det borde du fundera på om du vill ha 120+ Hz eller om du vill köra IPS. Skriv gärna vilka spel du tänk spela så blir det lättare att rekommendera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

För det priset på skärmen så skulle jag hellre välja den mycket bättre Eizo Foris FG2421, den är visserligen bara på 23,5" men den är mycket bättre på allt, framför allt bättre skärmpanel
Sweclockers har en recension av den här

Jag vill ha en 27". Någon som du tycker är bättre i 27" klassen ?

Skrivet av cjal:

Om du inte redan gjort det borde du fundera på om du vill ha 120+ Hz eller om du vill köra IPS. Skriv gärna vilka spel du tänk spela så blir det lättare att rekommendera

Wow, CS och BF är de spelen jag spelar och i den ordningen. Skulle du kunna förklara mer vad IPS är, vilka fördelar osv det ger.

Visa signatur

CPU Intel i5 4670K + NH-U12P || GPU Asus STRIX 970 4GB
MoBo Gigabyte GA-Z87M-D3H || RAM 8 GB Corsair 1600 MHz
SSD Corsair Force GT 120GB || HDD Hitachi 1TB
PSU Corsair 650W 80+Gold || Box FD Define Mini

Permalänk

1440p monitor om du ska köra 27 tum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toppen:

Ska köpa mig en gamingskärm och skärmhållare som tillbehör.
Sen även ett nytt grafikkort inför WOW:Warlords of draenor.

Tycker ni att denna skärm blir bra eller ska jag välja någon annan ?

https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/10788

Tack på förhand!

Rekommenderar STARKT! Har 24" versionen och skärmen är helt underbar, snygg också. Sen får vi givetvis inte glömma att 144Hz är <3

Skrivet av TimMy2003:

1440p monitor om du ska köra 27 tum

Då förlorar han 144Hz vilket är tråkigt. Jag testade först 1440p från Samsung/Asus men dessvärre så hade alla mina skärmar pixelfel. Detta gjorde att jag vägrade testa en ny skärm efter 5:te gången och gick vidare för att testa 144Hz.

Jag är otroligt glad att jag gjorde det då jag anser att 144Hz är mycket häftigare än 1440p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toppen:

Ska köpa mig en gamingskärm och skärmhållare som tillbehör.
Sen även ett nytt grafikkort inför WOW:Warlords of draenor.

Tycker ni att denna skärm blir bra eller ska jag välja någon annan ?

https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/10788

Tack på förhand!

Er det din hensikt å kjøpe to skjermer på sikt eller kun denne 27" fra Benq? Du har valgt et stativ der er tenkt for to stykk skjermer med 10 kg pr hver arm. Grunnen til at jeg spør er for å vite hvilken oppløsning ditt grafikk kort må kunne klare, dersom du tenkt å kjøre flere skjermer med samme billede (f.eks. AMDs Eyefinity teknologi eller tilsvarende fra nVidia). Skjermen du valgt har oppløsningen 1920 x 1080, fordeler du dette over en til skjerm med samme oppløsning så ville du nok trenge et videokort med mere VRAM enn 2 GB. Det er her mengden VRAM til respektive GPU kommer inn. Ved 1080p pleie 2 GB VRAM være tilstrekkelig, dersom du ikke vil ta i bruk alt for krevende billedeforbedrings teknologier der sluker videoprosessor kraft og dermed også VRAM.

Skjermen XL2720Z vil ikke ha den beste farvegjengivelse og være følsom for hvor du sitter når det gjelder betraktningvinkel. Er du sikker på at du trenger å ha en skjerm der arbeider i 144 Hz og gi avkall på kvaliteten på farver?

Er du i akutt behov for å kjøpe grafikk kort nå eller kan du vente litt?

Senere i dette år vil det komme nye kretser fra nVidia (GTX 880; søk blant nyhetene her på Sweclockers for mer info) og AMD planlegger også en oppdatering blant sine kretser for blant annet R9 280x (der bygger på samme kretser som 7000-serien; Tahiti). R9 290 bygger på den nyere Hawaii kretsen.

I annet fall vil jeg si at priset for GTX 770 ligger rett nære priset for et R9 290 (obs uten X på sluttet). Søk på benchmark mellom disse to video kort og du vil se at GTX 770 er nivå tilsvarende et R9 280X dvs et R9 290 vil gi fler FPS i de fleste tilfellene enn 770/280x. Du vil også ha fordelen at r9 290 vil ha 4 GB VRAM som standard. GTX 770 finner du enten som 2 GB eller 4GB varianter (men priset på 4 GB ligger for nære 290 der presterer bedre i spill). Et 280x vil ha 3 GB VRAM som standard.
Valget av mengde VRAM er viktig dersom du planlegger å senere kjøre Crossfire eller SLI ettersom det er ofte er mengden VRAM der vil sette grense for hvor høy oppløsning du vil kunne kjøre kortene i spill uten å få problemer med micro stutter eller lignende spesielt når det gjelder over flere skjermer der hver grafikk krets trenger enn viss mengde video RAM for å behandle billedet.

Du nevner ikke noe om resten av ditt system. Har du et tilstrekkelig bra prosessor for å kjøre en multiskjerm løsning og for å kunne få ut noe der svarer til 144 Hz i antallet FPS?

Permalänk
Medlem

Den skärmen är helt värdelös. Ska du ha 1920x1080 ska du helt enkelt inte köra 27" för pixeldensiteten blir så löjligt låg. Det är som att titta på en 24-tummare med förstoringsglas bara. Vill du ha en riktig 27" 144Hz får du öppna på lädret och köpa en PG278Q ROG-skärm. Vill du ligga kvar på samma prisnivå köp bara en Eizo Foris eller en VG248QE, eller vänta på nya AOC G-syncskärmen. Men att ligga och sunka på 1080 på 27" för 4000 spänn är totalt bortkastat.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Inaktiv

För 27 tum så står det mellan Asus VG278HE och Benq xl2720z.

Fördelen med VG278HE är att skärmen har mindre overdrive artifakter emot Xl2720z. Xl2720z kan använda sig av strobed back-lightning oavsett refresh-rate. Lightboost på VG278HE fungerar bara på 100-120hz. Xl2720z med v2 firmware tillåter dig att själv ändra Strobe phase och Strobe Duty. De inställningarna tillåter dig som användare att ställa in så att skärmen får mindre motionblur än VG278HE. Du kan även ändra de inställningarna för att få bort crosstalk. BBR på Xl2720z har också bättre färger än VG278HE i lightboost.

Detta är nog de största skillnaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toppen:

Jag vill ha en 27". Någon som du tycker är bättre i 27" klassen ?

Wow, CS och BF är de spelen jag spelar och i den ordningen. Skulle du kunna förklara mer vad IPS är, vilka fördelar osv det ger.

Bruk google for de begreper du ikke skjønner som IPS, TN etc. Du vil finne rett bra wiki i dag på det meste.

Skjermen fra Eizo har en VA panel og disse brude kunne gjengi svart farve bedre enn IPS eller TN paneler. Siden er det ikke 240 Hz, uten en teknikk der de gjør skjermen helt sort mellom oppdateringen, slik at en vil oppleve mindre ghosting.

Citat:

Fortfarande 120 bilder i sekunden

Eizo FG2421 kan ta emot signaler i 120 Hz och återge dem med en frekvens av 240 Hz. Detta är inget nytt, utan tv-apparater har haft den förmågan i flera år. Eizo FG2421 arbetar dock inte med interpolering av bildrutor, utan det rör sig fortfarande maximalt 120 bildrutor i sekunden. Så långt vi kan läsa mellan raderna i handboken och observera är det vid 120 Hz-signal det ger synbar effekt.

Interpolering av bildrutor vilket skapar "extra flyt" eller "dokusåpa-effekt" på tv-apparater skulle inte vara önskvärt för spel, då det kräver processtid som drastiskt riskerar öka input lag, men också lägger till artefakter. Som att hårkorset flyter runt en aning eller ändrar form efter vad som är i bakgrunden. För att ta ett exempel är det vad som händer när du spelar på en tv med interpolering aktiverat.

Les mer fra linken Rajat la opp: http://www.sweclockers.com/recension/17817-eizo-foris-fg2421-...

Permalänk
Medlem

Jag spelar bland annat WoW, StarCraft 2 och många FPS-spel och var ute efter en ny skärm i vintras. Jag valde att köpa mig en QNIX QX2710, 27" 1440p, fullständigt underbar skärm. Min klockar utan problem upp till 96hz, kostar ca 2.5k med import och allt och är helt klart värt pengarna.

De går att hitta på Ebay, import från Korea.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gigantrix:

Bruk google for de begreper du ikke skjønner som IPS, TN etc. Du vil finne rett bra wiki i dag på det meste.

Skjermen fra Eizo har en VA panel og disse brude kunne gjengi svart farve bedre enn IPS eller TN paneler. Siden er det ikke 240 Hz, uten en teknikk der de gjør skjermen helt sort mellom oppdateringen, slik at en vil oppleve mindre ghosting.

Les mer fra linken Rajat la opp: http://www.sweclockers.com/recension/17817-eizo-foris-fg2421-...

Jag köpte en Eizo FG2421 just för att det var VA panel, ångrar inte en sekund, sen har EIZO grymt bra pixel garanti och färger är något EIZO är kända för sedan gammalt

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Er det din hensikt å kjøpe to skjermer på sikt eller kun denne 27" fra Benq? Du har valgt et stativ der er tenkt for to stykk skjermer med 10 kg pr hver arm. Grunnen til at jeg spør er for å vite hvilken oppløsning ditt grafikk kort må kunne klare, dersom du tenkt å kjøre flere skjermer med samme billede (f.eks. AMDs Eyefinity teknologi eller tilsvarende fra nVidia). Skjermen du valgt har oppløsningen 1920 x 1080, fordeler du dette over en til skjerm med samme oppløsning så ville du nok trenge et videokort med mere VRAM enn 2 GB. Det er her mengden VRAM til respektive GPU kommer inn. Ved 1080p pleie 2 GB VRAM være tilstrekkelig, dersom du ikke vil ta i bruk alt for krevende billedeforbedrings teknologier der sluker videoprosessor kraft og dermed også VRAM.

Skjermen XL2720Z vil ikke ha den beste farvegjengivelse og være følsom for hvor du sitter når det gjelder betraktningvinkel. Er du sikker på at du trenger å ha en skjerm der arbeider i 144 Hz og gi avkall på kvaliteten på farver?

Er du i akutt behov for å kjøpe grafikk kort nå eller kan du vente litt?

Senere i dette år vil det komme nye kretser fra nVidia (GTX 880; søk blant nyhetene her på Sweclockers for mer info) og AMD planlegger også en oppdatering blant sine kretser for blant annet R9 280x (der bygger på samme kretser som 7000-serien; Tahiti). R9 290 bygger på den nyere Hawaii kretsen.

I annet fall vil jeg si at priset for GTX 770 ligger rett nære priset for et R9 290 (obs uten X på sluttet). Søk på benchmark mellom disse to video kort og du vil se at GTX 770 er nivå tilsvarende et R9 280X dvs et R9 290 vil gi fler FPS i de fleste tilfellene enn 770/280x. Du vil også ha fordelen at r9 290 vil ha 4 GB VRAM som standard. GTX 770 finner du enten som 2 GB eller 4GB varianter (men priset på 4 GB ligger for nære 290 der presterer bedre i spill). Et 280x vil ha 3 GB VRAM som standard.
Valget av mengde VRAM er viktig dersom du planlegger å senere kjøre Crossfire eller SLI ettersom det er ofte er mengden VRAM der vil sette grense for hvor høy oppløsning du vil kunne kjøre kortene i spill uten å få problemer med micro stutter eller lignende spesielt når det gjelder over flere skjermer der hver grafikk krets trenger enn viss mengde video RAM for å behandle billedet.

Du nevner ikke noe om resten av ditt system. Har du et tilstrekkelig bra prosessor for å kjøre en multiskjerm løsning og for å kunne få ut noe der svarer til 144 Hz i antallet FPS?

Jag har tänkt att använda min nuvarande budget 24" 60 hz som andra skärm för facebook och liknande.

Jag är inte i akut behov av ett nytt grafikkort utan kommer köpa ett inom 162 dagar då wow: WoD släpps.

Resten av mitt system finns i min signatur.

Visa signatur

CPU Intel i5 4670K + NH-U12P || GPU Asus STRIX 970 4GB
MoBo Gigabyte GA-Z87M-D3H || RAM 8 GB Corsair 1600 MHz
SSD Corsair Force GT 120GB || HDD Hitachi 1TB
PSU Corsair 650W 80+Gold || Box FD Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

För det priset på skärmen så skulle jag hellre välja den mycket bättre Eizo Foris FG2421, den är visserligen bara på 23,5" men den är mycket bättre på allt, framför allt bättre skärmpanel
Sweclockers har en recension av den här

Ja synd att det inte verkar finnas någon "bra" 27" ville verkligen ha en större skärm till WoW.

Verkar väl som det får bli Eizo foris då 4 k är absolut max för mig.

Blir lite oroad över vissa dåliga kommentarer på prisjakt dock om screen bleeding och sådant.

Visa signatur

CPU Intel i5 4670K + NH-U12P || GPU Asus STRIX 970 4GB
MoBo Gigabyte GA-Z87M-D3H || RAM 8 GB Corsair 1600 MHz
SSD Corsair Force GT 120GB || HDD Hitachi 1TB
PSU Corsair 650W 80+Gold || Box FD Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toppen:

Ja synd att det inte verkar finnas någon "bra" 27" ville verkligen ha en större skärm till WoW.

Verkar väl som det får bli Eizo foris då 4 k är absolut max för mig.

Blir lite oroad över vissa dåliga kommentarer på prisjakt dock om screen bleeding och sådant.

Som jag skrev tidigare så finns QNIX QX2710 som alternativ, 27" 1440p och den går att klocka upp över 60hz.
Går att köpa på Ebay ifrån Korea, kostar totalt runt 2500kr.

Finns en tråd här på Swec om dem QNIX QX2710

Jag har en som är perfekt, inga döda pixlar, bra färger, nästan inget BLB och klockar utan problem till 96hz, och klarar oftast 120hz.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toppen:

Ja synd att det inte verkar finnas någon "bra" 27" ville verkligen ha en större skärm till WoW.

Verkar väl som det får bli Eizo foris då 4 k är absolut max för mig.

Blir lite oroad över vissa dåliga kommentarer på prisjakt dock om screen bleeding och sådant.

Det är inget jag har märkt av, men det kan även vara något de fått ordning på sedan den släpptes i höstas, jag har inte haft min i mer än 2½ vecka så jag vet inte hur de första var, det står inget om det på Sweclockers recension av den heller

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Sitter med en 1920x1200 på jobbet som är 24" och varje gång jag ska läsa något börjar mina ögon blöda. Som andra säger så blir pixeldensiteten på 27" på tok för lågt om du ska köra 1920x1080 och därför är nog bästa alternativet att importera en skärm från Korea som Freddie sa. Med en Koreaskärm får du 27" 2560x1440 samt möjligheten att komma en bit över 60Hz vilket är trevligt eftersom du spelar spel så som CS och BF, allt för en löjligt liten summa med tanke på vad det är man får.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cjal:

Sitter med en 1920x1200 på jobbet som är 24" och varje gång jag ska läsa något börjar mina ögon blöda. Som andra säger så blir pixeldensiteten på 27" på tok för lågt om du ska köra 1920x1080 och därför är nog bästa alternativet att importera en skärm från Korea som Freddie sa. Med en Koreaskärm får du 27" 2560x1440 samt möjligheten att komma en bit över 60Hz vilket är trevligt eftersom du spelar spel så som CS och BF, allt för en löjligt liten summa med tanke på vad det är man får.

Och INTE får, så som garantier

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

köpte nyligen en acer GN246HLBbid 144hz http://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hlbb...
är rätt nöjd med den den jag saknar att den inte går att höja/sänka annars en super skärm för spel

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

För 27 tum så står det mellan Asus VG278HE och Benq xl2720z.

Fördelen med VG278HE är att skärmen har mindre overdrive artifakter emot Xl2720z. Xl2720z kan använda sig av strobed back-lightning oavsett refresh-rate. Lightboost på VG278HE fungerar bara på 100-120hz. Xl2720z med v2 firmware tillåter dig att själv ändra Strobe phase och Strobe Duty. De inställningarna tillåter dig som användare att ställa in så att skärmen får mindre motionblur än VG278HE. Du kan även ändra de inställningarna för att få bort crosstalk. BBR på Xl2720z har också bättre färger än VG278HE i lightboost.

Detta är nog de största skillnaderna.

Asus VG278HE skulle ju också kunna vara något, ska höra med min vän vad han tycker om sin sådan.

Skrivet av FreddieT:

Som jag skrev tidigare så finns QNIX QX2710 som alternativ, 27" 1440p och den går att klocka upp över 60hz.
Går att köpa på Ebay ifrån Korea, kostar totalt runt 2500kr.

Finns en tråd här på Swec om dem QNIX QX2710

Jag har en som är perfekt, inga döda pixlar, bra färger, nästan inget BLB och klockar utan problem till 96hz, och klarar oftast 120hz.

Freddie

Hmm den var inte så snygg dock(Ja det spelar roll för mig). Importera från korea känns sådär. Jag skulle inte veta hur man klockar upp den.

Skrivet av Grönis:

köpte nyligen en acer GN246HLBbid 144hz http://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hlbb...
är rätt nöjd med den den jag saknar att den inte går att höja/sänka annars en super skärm för spel

Denna skulle också kunna vara något, dock känns den "billig" och man brukar ju få vad man betalar för tyvärr.
Men lägger den i intresselistan.

Visa signatur

CPU Intel i5 4670K + NH-U12P || GPU Asus STRIX 970 4GB
MoBo Gigabyte GA-Z87M-D3H || RAM 8 GB Corsair 1600 MHz
SSD Corsair Force GT 120GB || HDD Hitachi 1TB
PSU Corsair 650W 80+Gold || Box FD Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

För 27 tum så står det mellan Asus VG278HE och Benq xl2720z.

Fördelen med VG278HE är att skärmen har mindre overdrive artifakter emot Xl2720z. Xl2720z kan använda sig av strobed back-lightning oavsett refresh-rate. Lightboost på VG278HE fungerar bara på 100-120hz. Xl2720z med v2 firmware tillåter dig att själv ändra Strobe phase och Strobe Duty. De inställningarna tillåter dig som användare att ställa in så att skärmen får mindre motionblur än VG278HE. Du kan även ändra de inställningarna för att få bort crosstalk. BBR på Xl2720z har också bättre färger än VG278HE i lightboost.

Detta är nog de största skillnaderna.

Det får bli Asus VG278HE då foris FG inte har VESA fäste.

Mes troligt blir det detta jag köper den 25:e https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/10874

Visa signatur

CPU Intel i5 4670K + NH-U12P || GPU Asus STRIX 970 4GB
MoBo Gigabyte GA-Z87M-D3H || RAM 8 GB Corsair 1600 MHz
SSD Corsair Force GT 120GB || HDD Hitachi 1TB
PSU Corsair 650W 80+Gold || Box FD Define Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toppen:

Det får bli Asus VG278HE då foris FG inte har VESA fäste.

Mes troligt blir det detta jag köper den 25:e https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/10874

Är VESA fäseten viktigare än bildkvallité? Vad lustig världen har blivit

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Är VESA fäseten viktigare än bildkvallité? Vad lustig världen har blivit

Världen har alltid varit lustig, dock inte pga att någon prioriterar annorlunda än du själv Vesa fästen är viktigt då jag behöver cleara upp plats på mitt skrivbord och vill få upp skärmarna. Oavsett så kommer det bli jävligt mycket bättre än den budget skärmen jag har.

Visa signatur

CPU Intel i5 4670K + NH-U12P || GPU Asus STRIX 970 4GB
MoBo Gigabyte GA-Z87M-D3H || RAM 8 GB Corsair 1600 MHz
SSD Corsair Force GT 120GB || HDD Hitachi 1TB
PSU Corsair 650W 80+Gold || Box FD Define Mini

Permalänk
Skrivet av Toppen:

Ja synd att det inte verkar finnas någon "bra" 27" ville verkligen ha en större skärm till WoW.

Verkar väl som det får bli Eizo foris då 4 k är absolut max för mig.

Blir lite oroad över vissa dåliga kommentarer på prisjakt dock om screen bleeding och sådant.

Jo men så är det med alla skärmar, om än i varierande grad.
Skulle de kastat alla halvdana paneler hade priserna blivit mycket högre och vi ser ju lätt vad folk prioriterar genom att titta på en stor datoraffärs bästsäljarlista.

Får man ett dåligt exemplar får man returnera, inte mer med det.
Min Foris 2421 är tillverkad i september eller oktober förra året trots att den köptes i år och har riktigt homogen bakgrundsbelysning.
Tycker dock de kunde försökt få betraktningsvinklarna bättre men enligt alla recensioner jag sett så anses den ändå ha bättre vinklar än TN-motståndarna...

Skrivet av Toppen:

Det får bli Asus VG278HE då foris FG inte har VESA fäste.

Mes troligt blir det detta jag köper den 25:e https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/10874

Har du läst recensioner av Forisen? Jag vill minnas att fästet ändå hade rätt dimensioner, bara att det var två skruvhål istället för fyra.

Skrivet av Toppen:

........

Hmm den var inte så snygg dock(Ja det spelar roll för mig). Importera från korea känns sådär. Jag skulle inte veta hur man klockar upp den.

............

Det enda som krävs är att du lägger någon halvtimme på att läsa runt i stora tråden om koreaskärmarna. Det är allt.
Du får mycket bättre bildkvalité än om du köper en sunkAsus, och dessutom kommer du billigare undan.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Kan också intyga att qnix skärmarna är fantastiska.
Spyr när jag tittar tillbaks på 1080 och tn paneler.

2700-2800kr har mina skärmar hamnat på, på de tre var totalt en pixel död, ingen har märkbar blb och alla klockar över 100, 2st klarar 115hz och kanske 120.
(Mina skärmar skickades med ups, de ville ha tullavgift(utöver momsen)och tar 155kr i administrationsavgift därför de hamnade ganska dyrt)

Permalänk

Tull men ingen moms?
Eller jaha, de har skrivit varuvärdet till runt hundra dollar, alltså sjuhundra kronor.

Visa signatur

««« »»»