Permalänk

Sökes: TV 46-50 tum och 100 hz

Är på jakt efter en ny tv och skulle därför uppskatta lite hjälp på vägen. Ska användas till film- och sporttittande samt spel med PS4. Kraven är följande:

- Runt 46-50 tum
- LCD/LED
- Helst inte mer än 6000 kr då studentplånboken ryter ifrån
- 100 hz om möjligt
- Relativt låg input lag

Klarar mig gott och väl utan 3D och smart-tv.

Har uppmärksammat att det är svårt, om inte omöjligt, att finna en lämplig 100hz-tv för 6000 kr. Har dock fått upp ögonen för följande Samsung UE46F6345 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2192217.

Kom väldigt gärna med tips på andra tv-apparater!

Är verkligen vilsen i denna enorma tv-djungel. Otroligt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Det finns inte en tv på marknaden som stödjer 100 hz. Möjligt det finns tv apparater som tillåter överklockning till 75 hz även om jag inte känner till någon sådan.

Det finns tv apparater som tillåter interpolering. Detta orsakar grafikfel och höjer input lag så jag vet inte varför man skulle vilja köra med en sådan funktion påslagen för spel. För 24p film så kan det finnas en mening med att utöka antalet bilder för att minska judder problemet men samma problem där orsakar bildfel.

Du har säkert läst någonstans att du ska ha 100hz elle 120 hz någonstans men jag skulle inte fästa någon vikt alls vid detta.
Jag har en 120 hz monitor som verkligen kör i 120 hz och det är ingen större skillnad mot 60 hz monitorer. Tycker det här är något som blåses upp något sjukt av någon anledning. hzn var mycket viktigare på CRT eran.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Det finns inte en tv på marknaden som stödjer 100 hz. Möjligt det finns tv apparater som tillåter överklockning till 75 hz även om jag inte känner till någon sådan.

Det finns tv apparater som tillåter interpolering. Detta orsakar grafikfel och höjer input lag så jag vet inte varför man skulle vilja köra med en sådan funktion påslagen för spel. För 24p film så kan det finnas en mening med att utöka antalet bilder för att minska judder problemet men samma problem där orsakar bildfel.

Du har säkert läst någonstans att du ska ha 100hz elle 120 hz någonstans men jag skulle inte fästa någon vikt alls vid detta.
Jag har en 120 hz monitor som verkligen kör i 120 hz och det är ingen större skillnad mot 60 hz monitorer. Tycker det här är något som blåses upp något sjukt av någon anledning. hzn var mycket viktigare på CRT eran.

Jasså, där ser man! Tack för input! Vad tror du i sådana fall om denna Sony http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2486717? Kommer den att hänga med vid snabba sekvenser?

Permalänk
Medlem

Verkar helt okej http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w605b-201404233740.htm

Jag har fjolårets modell. Jag gillar inte LCD detta inte undantaget men den gör sitt jobb numer har lyckats vänja mig hyfsat och panelen är hyfsat responsiv för att vara LCD. Årets modeller verkar ha mer input lag men 29 ms med leo bodnar input lag tester är inte katastrof för de flesta kanske

Frågan är om direct LED ger mindre clouding. Hade hemma R473an ett tag som hade samma lösning men den hade clouding mitt i skärmen. Men hur cloudingen utfaller sig är ju lite av ett lotteri vad det verkar. På min W6 är det i alla fall koncentrerat i hörn.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madridista:

Jasså, där ser man! Tack för input! Vad tror du i sådana fall om denna Sony http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2486717? Kommer den att hänga med vid snabba sekvenser?

Detta är definitivt TVn du ska ha. Mycket bra pris om priset från elgiganten stämmer.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Detta är definitivt TVn du ska ha. Mycket bra pris om priset från elgiganten stämmer.

Tack för svar! Grymt, slänger iväg en beställning på direkten! Ja, det var minst sagt ett trevligt pris