Permalänk

Min andra datorskärm är svart.

Tjena! Jag har två datorskärmar till min dator med DVI uttag på båda. Men den ena skärmen har börjat att inte ge någon bild. Har provat med den kabel som jag har till min första skärm och då fungerar den så då trodde jag att lösningen var enkel. Så jag åkte iväg och införskaffade mig en adapter som gör DVI till HDMI och plugga in min HDMI kabel i min andra skärm men ändå ingen bild. Strömmen är på och jag har provat båda uttagen i min andra skärm men den fungerar ändå inte. Några ideér på varför den inte visar något? Jag kan inte gå in i inställningar eftersom den är svart och ser ut som att den inte vill starta.

Uppskattar svar.

Permalänk

Högerklicka på din fungerande skärm -> Skärmupplösning . Sen borde du hitta resten. Annars borde det stå "Visa endast skärmen på "X"" (1 eller 2). Klicka där och välj "Utvidga dessa skärmar"

Permalänk

Har redan de på. Det är därför jag tycker det är väldigt konstigt.

Permalänk

Okej men är den igång alls?

Permalänk

Strömmen är på men får inte äns fram en bild på den, den är hel svart.

Permalänk
Medlem

Skärmen kanske håller på gå sönder.

Får du igång den om du väntar ett tag och sen drar ur och sätter in bildkabel eller ändrar skärminställningarna?

När det hände mig fick jag vänta en stund (Har flera skärmar). Sen bytte jag antingen upplösning fram och tillbaka eller använda Windows knappen+P. Det tog det längre och längre tid innan tricket funkade tills 1 min blev 30 min då jag skrotade den.

Hittade några kondensatorer som svält upp i skärmen men vid det laget hade jag redan sabbat skärmen ännu mer med mina försök att ta isär den.

Permalänk

Nej tyvärr så sätts den inte på efter ett tag. Den brukade göra det men det tog väldigt lång tid men inte längre.