Video: Digitaleffekterna i Game of Thrones

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Inte dåligt, men vad gäller serien i sig fattar jag inte vad som är så intressant, den verkar ju helkass och enda anledningen att dom jag känner verkar titta är för att få se lite naket

Smaken är som baken och sen beror det säkert på vilken ålder hen har också.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av yellonet:

Snart behövs inte skådespelarna heller. Bara röster. Sen kommer AI som gör röster och agerar.
Sen behövs inte regisören heller då AI kan hitta på historier som vi människor tycker om.
Då är det bara åskådarna som fortfarande är människor. Sen behövs inte de heller...

Slippery slope much? Haha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Smaken är som baken och sen beror det säkert på vilken ålder hen har också.

Självklart är det så, men jag förstår mig fortfarande inte på det :D. Samma sak som att jag inte fattar hur Japanare kan äta insekter som snacks

Permalänk
Medlem

När vi ändå pratar om filmer och effekter.

Hatten av till skaparna av Aliens. No CGI needed!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Inte dåligt, men vad gäller serien i sig fattar jag inte vad som är så intressant, den verkar ju helkass och enda anledningen att dom jag känner verkar titta är för att få se lite naket

Du skriver att du inte "fattar" vad som är "intressant" och att den "verkar" helkass. Öhm... I rest my case Vill man se naket, finns det alltid porr på nätet, som är tio ggr bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Vem kollar på en TV serie för att få se naket? Internet är ju sprängfyllt med porr om det är det man vill ha.
Kan rekommendera dig att kolla på de första två eller tre avsnitten och sen se vad du tycker, om man kollar i 15 minuter här och var så ger det inte så mycket.

Läste en artikel att kineser var upprörda över att GoT skulle censureras. Att se dokumentär var icke av intresse.

edit: länk http://qz.com/205135/chinese-censors-turn-game-of-thrones-int...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryeshack:

Du skriver att du inte "fattar" vad som är "intressant" och att den "verkar" helkass. Öhm... I rest my case Vill man se naket, finns det alltid porr på nätet, som är tio ggr bättre.

Du kanske borde läsa vidare lite vad jag har skrivit istället för att svara exakt samma sak som flera andra har gjort

Permalänk
Medlem

Väl genomfört, absolut! Men det är mest set extensions och digital crowds, något man har kunnat göra länge. Förekommer nog i nästan alla filmproduktioner, i olika mängder givetvis. Det luriga är att om det är välgjort ser man det inte! Effekter som är riktigt kluriga att göra är de som har att göra med levade karaktärer, i närbild. Exempel på senare tid är Life of Pi och Apes-filmerna (Rise of- och Dawn of the planet of the apes).

Lite om effekterna i Dawn.. :
http://www.youtube.com/watch?v=sVTJT0T4RF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

När vi ändå pratar om filmer och effekter.

Hatten av till skaparna av Aliens. No CGI needed!

https://www.youtube.com/watch?v=MoQSy7EF6xk

Fortfarande bättre än all CGI-Sci-Fi där ute... Det är märkligt att det går så långsamt framåt, men samtidigt så visade Cameron att en relativt låg budget inte behöver betyda en sämre film. Snarare tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Fortfarande bättre än all CGI-Sci-Fi där ute... Det är märkligt att det går så långsamt framåt, men samtidigt så visade Cameron att en relativt låg budget inte behöver betyda en sämre film. Snarare tvärtom.

Jag tror att man kan, sett till de flesta aspekter, göra mycket bättre CGI karaktärer än dito fysiska modeller. Däremot med de begränsade möjligheter som fysiska modeller innebär, så måste man filma mer suggestivt, och kan inte göra dagsljus full-frame bilder med "epic fights" etc. Med CGI vet regissörerna att "allt är möjligt" och dom kan få allt dom frågar efter, och det medför att många också gör det, med rätt löjliga fight scenes och fysiskt omöjliga kameraåkningar till följd, vilka påminner mer om en teckad film än realism. Och där är problemet!

Men jag måste erkänna att jag också har en soft spot för modeller om det är välgjort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yellonet:

Snart behövs inte skådespelarna heller. Bara röster. Sen kommer AI som gör röster och agerar.
Sen behövs inte regisören heller då AI kan hitta på historier som vi människor tycker om.
Då är det bara åskådarna som fortfarande är människor. Sen behövs inte de heller...

Filmen The Congress låter som något för dig.

Visa signatur

Nada.