AMD Mantle aktuellt för Grand Theft Auto V

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Nu pratar du i nattmössan och du vet inget om min budget men kan meddela att den är inget problem, köper bara inte saker som är helt onödiga.
Backa tillbaka till var diskussionen började istället för att bara hoppa in mitt i den.

Jag sa aldrig att du inte har råd att köpa det, jag sa att det var bortom din budget. På samma sätt som att två GTX 780 Ti är bortom min budget då det även i mina ögon är en onödig utgift. Så nattmössan är det inte jag som pratar i, om du inte misstolkade det jag skrev skulle du förstått det.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Isse00:

Jag sa aldrig att du inte har råd att köpa det, jag sa att det var bortom din budget. På samma sätt som att två GTX 780 Ti är bortom min budget då det även i mina ögon är en onödig utgift. Så nattmössan är det inte jag som pratar i, om du inte misstolkade det jag skrev skulle du förstått det.

Ok, den delen misstolkade jag det erkänner jag, men för att gå till grunden så måste vi backa till när Tumnus skrev om 295x2 eftersom det är priset mellen det kortet och 780Ti i SLI jag jämför där 780Ti SLI kostar lika mycket som 295x2 och även ger bättre prestanda för dito

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Ok, den delen misstolkade jag det erkänner jag, men för att gå till grunden så måste vi backa till när Tumnus skrev om 295x2 eftersom det är priset mellen det kortet och 780Ti i SLI jag jämför där 780Ti SLI kostar lika mycket som 295x2 och även ger bättre prestanda för dito

Fast det han skrev om 295X2 gällde ju att det var det mest kraftfulla grafikkortet att spela på, alltså ett grafikkort. Att två grafikkort kan prestera bättre än ett grafikkort till samma pris är ingen nyhet.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Isse00:

Fast det han skrev om 295X2 gällde ju att det var det mest kraftfulla grafikkortet att spela på, alltså ett grafikkort. Att två grafikkort kan prestera bättre än ett grafikkort till samma pris är ingen nyhet.

295X2 kan du räkna som 2 kort då det indirekt är 2 kort på en krets

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

295X2 kan du räkna som 2 kort då det indirekt är 2 kort på en krets

Nej det är två kretsar på ett kort, ibland får man inte plats med mer än så.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Isse00:

Nej det är två kretsar på ett kort, ibland får man inte plats med mer än så.

LOL, förvirrade jag 5 på morgonen, men du vet vad jag menar

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

LOL, förvirrade jag 5 på morgonen, men du vet vad jag menar

Jo jag förstod vad du menade kände mig tvungen att kommentera det bara...

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem

Begriper inte denna hjärndöda bash på AMD. De är helt enkelt smarta som utvecklat Mantle och konkurrerar med Microsoft, vad är problemet? Varför finns det ens butthurt:a Nvidia-fjortisar som är sura på att AMD-korten får stöd för mantle? Vad har AMD ens för skyldighet för er användare? Det är deras API, som de själva utvecklat och därmed bör de få göra vafan de vill med den. Ja, det vore bättre för marknaden ifall alla kunde ta del av teknologin (det hade jag föredragit tbh) det hade lett till att man mycket mer effektivt kan konkurrera mot Microsoft och därmed går utvecklingen snabbare (i teorin). Men det är inte så att AMD måste göra det, Nvidia gör ju knappast det med sin teknologi. Nivida, Intel och Microsoft har varit och är fortfarande mer destruktiva för marknaden än vad AMD är/har varit. Ni AMD-kritiska Nvidia-användare borde rannsaka er själva och börja kritisera Nvidia mer. Deras totala mjölkning av grafikkortsmarknaden och allmänna urinering de gör på sina kunder är oacceptabel. F.ö är det skitbra att mantle växer.