Permalänk
Avstängd

GTA och Civ kommer att rädda hösten och vintern. Har 612 timmar på civ 5 så förhoppningsvis så kommer nya civ räcka ett tag

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNubcake:

Battlefield Hardline och Civilization: Beyond Earth med 1 dags mellanrum.

Äger i princip alla Battlefield-titlar och har aldrig spelat Civ med kommer troligen satsa på Beyond Earth i alla fall.

Lirade du hardline betan? det är en BF4 mod som dom snikna jävlarna på EA tar fullpris för.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot Civilization:Beyond earth, tror det kan bli en riktig höjdare. Enda problemet med Civ spel är att klockan går så jävulskt fort, nån borde verkligen undersöka det.

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Ser verkligen fram emot Civilization:Beyond earth, tror det kan bli en riktig höjdare. Enda problemet med Civ spel är att klockan går så jävulskt fort, nån borde verkligen undersöka det.

http://civanon.org/home.shtml

No more turns, no more turns, no more turns, no more turns...... maaybe just one more turn?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Inget F1 2014?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Jag älskade gamla Elite. Hur kommer detta vara likt Elite och hur kommer det vara likt/olikt EVE online?

Kollade videon som var väldigt kort.

Det kommer att vara väldigt likt Elite. I princip det enda från Elite som inte finns med vid launch är landning på planeter, men det är inplanerat i en framtida uppdatering.

Den stora skillnaden mot orginalet är förstås multiplayer, och spelarens påverkan på galaxen. Just multiplayerdelen tycker jag är väldigt intressant, du kommer att kunna välja om du vill spela ensam, med några få polare, eller med och mot allt och alla. Hela tiden i samma ständigt utvecklande galax.

Galaxen är förstås också intressant i sig. Du har hela vintergatan att utforska, alla kända stjärnor och planeter finns med, med korrekta positioner och omloppsbanor, bara det är värt ett köp tycker jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Buzz996:

Inget F1 2014?

Ja, man undrar ju!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Ser verkligen fram emot Civilization:Beyond earth, tror det kan bli en riktig höjdare. Enda problemet med Civ spel är att klockan går så jävulskt fort, nån borde verkligen undersöka det.

Så du är ok med strids AI? Har så många gånger stött på AI gå fram med artilleri så pass nära att dom princip gått förbi mina linjer... Eller helt och hållet struntat i sända fram något alls utan man ser armen vid deras huvudstad campande.

Visa signatur

Chassi: Define XL Titan Skärm: UltraSharp U2311H
MB: P8Z68-V PRO/GEN3 CPU: i5 2500K + Hyper 212 Evo RAM: Vengeance 1600MHz 16GB
GPU: Strix 980GTX SSD: SSDnow V300 120GB HDD: Barracuda ST1000 & ST2000

Permalänk
Medlem

Jag är iallafall taggad på Legend of Grimrock 2, som kommer senare i år om man har tur.
Ettan var en mycket trevlig variant av Gamla Dungeon Master och Eye of the beholder. Tvåan ser ut att bli snyggare och bättre.

Att se en remake på gamle Elite verkar ju också klart intressant. Blir kul att jämföra med hur det såg ut på Amigan och hur mycket tekniken gått framåt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Tur man redan köpt det som verkar mest intressant - Planetary Annihilation.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Tur man redan köpt det som verkar mest intressant - Planetary Annihilation.

Levde det upp till förväntningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krox:

Levde det upp till förväntningarna?

I stora drag så tycker jag väl att det gjort det än så länge, verkar som att det tillkommit en hel del nya grejer sedan jag provade det senast, vilket kanske var tre-fyra månader sedan.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Inga lir jag kommer köpa på släppdagen. Ska skaffa FarCry 4 på nån rea. <--- Det låter som om det vore skräp men jag har ingen brådska.

Tror jag klassas som 'Serious Gamer'. Kör några få titlar i 10 år o har inget direkt sug efter andra lir.

Skrivet av Zicsoen:

I stora drag så tycker jag väl att det gjort det än så länge, verkar som att det tillkommit en hel del nya grejer sedan jag provade det senast, vilket kanske var tre-fyra månader sedan.

E det bättre lr sämre än Supreme Commander? Va e bättre o sämre?

Glömde tillägga att PC gaming Master Race bilden är så jäävla bra till artikeln!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GERO:

Varför är inte Tom Clancy's The Division med på listan? PC release beräknad Q4

The Division är release 2015, inte 2014.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Ja ai:n vid strider är väl sådär ibland... Men jag vet inte hur många ggr jag skruvat upp svårighetsgraden ett snäpp i ett scenario och blivit fullständigt våldtagen av datorn, riktigt skoj att byta research och byggordning för att kompensera

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk

Oouh, en hel del dag-1 spel. Ingen som diggar Evil Within mer än jag :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Vad menar du med servrarna gått ner och att du "saknat" Sacred 3?

Och Civ 5, Det är väl gammalt?

Mena sacred 2 såklart och nya civ. Blev massa fel xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pussmunnen:

Varför släpper dom aldrig NHL på PC? Sist jag såg ett var väl NHL 09.

Håller med dig där. Jag köpte mig ett PS3 bara för att kunna spela NHL.

Jag vet inte om det är jag som har blivit gammal men jag tycker det mesta som släpps är rätt tråkigt. Man har spelat det mesta som släpps tidigare i en annan form bara. Därför är sandbox spel nästan det enda jag kan fastna i nu för tiden. GTA V köpte jag till PS3 och klarade 52%. Det blir det att skaffa till PC och köra klart. Saknar Command & Conquer när det var bra (fram t.o.m. Generals).

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.