ShadowPlay vägrar startas för inspelning!

Permalänk
Medlem

ShadowPlay vägrar startas för inspelning!

Är det bara jag som upplever att ShadowPlay vägrar starta sig via den här knapp symbolen som ska lysa grönt när den har startat, vilket den inte gör för mig?

Det här har pågått nu i över 1 vecka, i förrgår var jag tvungen och installera om GeForce Experience för att få den att funka, men inte ens nu vill den utan det står bara "Aktiverar ShadowPlay" med en snurrande grej och sen så startas det ej.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sebastian R:

Är det bara jag som upplever att ShadowPlay vägrar starta sig via den här knapp symbolen som ska lysa grönt när den har startat, vilket den inte gör för mig?

Det här har pågått nu i över 1 vecka, i förrgår var jag tvungen och installera om GeForce Experience för att få den att funka, men inte ens nu vill den utan det står bara "Aktiverar ShadowPlay" med en snurrande grej och sen så startas det ej.

Kan den ha för lite hårddiskutrymme att jobba på? Nu kör jag inte med denna själv men kan man lägga filerna där man vill vid installation?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kan den ha för lite hårddiskutrymme att jobba på? Nu kör jag inte med denna själv men kan man lägga filerna där man vill vid installation?

Nope, jag spar den på en hårddisk som är 1TB och just nu så har den 800GB ungefär.

Det sista du sa förstod jag inte riktigt.

Sparfilerna? Filmen, Installationen??

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Testpilot

Jag sprang på 3st fel varför ShadowPlay inte fungerade för mig, funkar nu dock efter att ha åtgärdat dem;

1. Hårddisken jag först tänkte spela in mot var "för slö", en extern hårddisk via USB 2.
Lösning: Bytte till en intern 7200RPM disk för inspelning.

2. Fel vid installation av Experience.
Lösning: Installera om alla drivare och experience manuellt istället för att använda den inbyggda "update" funktionen.

3. Jag kör Windows 7 Ultimate N (Nordic), och det saknar vissa mjukvaru-drivare/Codecs som andra Windows versioner tydligen ska komma med.
Lösning: Ladda ner Windows Media Player paketet (Media Feature Pack).

Här har du nedladdningslänk för Media Feature pack (Gratis från Microsoft's hemsida);
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=16546

---

Om det fortfarande inte funkar efter du har testat dessa 3 metoder återkom gärna!
(får gärna skriva om någon metod löste det med!)

Mvh

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sebastian R:

Nope, jag spar den på en hårddisk som är 1TB och just nu så har den 800GB ungefär.

Det sista du sa förstod jag inte riktigt.

Sparfilerna? Filmen, Installationen??

Just när programmet installeras.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

någon som kan hjälpa mig med ett problem ljudet försvinner ibland när man spelar in i shadowplay varför hjälp pls ?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220