Permalänk
Medlem

Köp av budget-TV, 46"-50", runt 4000:-

Tjena!

Har ingen TV här hemma så jag tänkte köpa en främst för att spela upp film och serier från datorn, och eventuellt kolla de markbundna kanalerna. Mest kommer den förmodligen bara stå och se fin ut så jag är inte intresserad av att köpa någon monster-TV. Har kollat upp några TV-apparater som ser okej ut:
Toshiba 48" LED-TV 48L1453DN
Samsung 46" UE46F5005
Andersson 48" L48510FHD PVR
Andersson 46" L4623FDC PVR

Rekommenderar ni någon av dessa framför någon av de andra? Jag antar att Samsung och Toshiba TV-apparaterna är bättre än de från Andersson, men de från Andersson är 500 spänn billigare, men Samsung/Toshiba kanske är mer än 500 spänn bättre? Har som sagt inga jättehöga krav på TVn, men köper gärna inte något totalt skräp för det.

Permalänk
Medlem

Under specifikationer på Toshiban står det "Högsta upplösning för dator 1366 x 768", är detta standard? För själva tv-tittande är den Full HD. Det står även "Datoranslutning VGA", men den har HDMI-portar så det är väl bara att koppla in med HDMI? Eller? Tänker inte sitta och använda mig av analog bildöverföring år 2014. Jag hittar inga motsvarande specifikationer för Samsungen, tyvärr.

Permalänk

Tänk på att du kommer åka dit på TV-licens på 2000/år om du köper den i ditt namn...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jo då, jag är väl medveten om det..

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14736234']Tänk på att du kommer åka dit på TV-licens på 2000/år om du köper den i ditt namn...

Eller så säger man att man har sålt tvn när dom ringer

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Eller så släpper man helt enkelt inte in dom, o förnekar allt "den va aldrig inne"

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem

LG borde ha nån 50" plasma billigt..
Jag har lcd , led o plasma.. plasma till tvtittande (bäst).. men det är ju jag

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Skrivet av Roxxer:

Eller så släpper man helt enkelt inte in dom, o förnekar allt "den va aldrig inne"

Yes, så länge dom inte har en husrannsakan så är det olagligt för dom att ta sig in så länge du inte släpper in dom. Och det ska krävas en hel del mer än en tv-avgift för att dom ska få en husrannsakan

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Vi kan väl säga som så att TV-avgiften inte är ett problem

Jag var faktiskt iväg och köpte Toshiban idag. Det blev Toshiban eftersom jag kunde få tag på den direkt i en fysisk butik, annars vete fan om det inte hade lutat mer åt Samsungen. Men så är jag lite Samsungbög också, så jag är inte opartisk. Har precis fått upp den på TV-bänken och utseendemässigt är det i alla fall inget fel på den, nu återstår det bara att testa den också.

Permalänk
Skrivet av Camelus:

Vi kan väl säga som så att TV-avgiften inte är ett problem

Jag var faktiskt iväg och köpte Toshiban idag. Det blev Toshiban eftersom jag kunde få tag på den direkt i en fysisk butik, annars vete fan om det inte hade lutat mer åt Samsungen. Men så är jag lite Samsungbög också, så jag är inte opartisk. Har precis fått upp den på TV-bänken och utseendemässigt är det i alla fall inget fel på den, nu återstår det bara att testa den också.

Köper aldrig Samsung-tv igen efter att ha upptäckt (genom att min tv gick sönder) att de använder billigaste möjliga transistorer i många av sina apparater. Vet inte om de har slutat med det, men det var så jävla dåligt att min tv pajjade för att de skulle spara typ 10 öre per tv.

LG t.ex använde mycket bättre komponenter (iaf för något år sedan).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌