SweClockers recensioner första halvåret 2014

Permalänk
Melding Plague

SweClockers recensioner första halvåret 2014

Efter ett fullspäckat första halvår varvar tillverkarna ned för sommar och semester, vilket bjuder på ett ypperligt tillfälle att blicka tillbaka på prylarna som passerat testlabbet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

SweClockers recensioner med siffror, diagram och prestandatester är A o O för mig, lite som "skiter en häst vart den vill?"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

ta med ett diagram för komponenter topp klass (endast som är intressant för många)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd

Även om det är trevligt att blicka tillbaka så känns det som att någonting saknas... Nostalgin var bätttre förr!

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem

Och vi nördar tackar för varje test 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Lite kul bara jag kanske har jättefel. Men jag läste toppklass och funderade, det borde betyda att det är bäst. Sen börjar jag fundera på utmärkt vad betyder det? Jag googla det och kom fram till ordet utmärkt kunde betyda perfekt.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Ni är duktiga pojkar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Avstängd

Tack för alla tester, ni gör ett väldigt bra jobb Men sen vill vi ju ha mer av allt så klart

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

Väldigt bra recensioner:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Mer sånt här! Det kommer så mycket saker och recenseras en del, men en sån här uppsamlingsdel borde få en egen flik. Kalla det sammanställning/ar eller liknande. Det finns så många sidor på nätet som recenserar saker, men jag har hittat få som går så på djupet som SWEC. Inget tjurbajs, bara rent testande och med ärlighet som är få förunnat. Bra guide för många, oavsett om du är "hardcore" eller newbie.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Snusfri

Ni borde göra en "Halvårs-krönika"

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker ni har slöat lite i år, ofta snackar ni om att det är så mycket att göra.

Dock har ni ju även som intresse datortekniken vilket ju innebär att ni testar en hel del när ni är lediga så att säga enbart för att det är kul att testa saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Efter ett fullspäckat första halvår varvar tillverkarna ned för sommar och semester, vilket bjuder på ett ypperligt tillfälle att blicka tillbaka på prylarna som passerat testlabbet.

Läs artikeln

Bra! Saknar dock en kolumn i tabellen, pris. Det ger lite bättre överblick tillsammans med betyget!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot

Tackar för det första halvårets tester, inte för det hänt så speciellt mycket spännande från tillverkarnas sida, men ni har ändå varit på hugget och bedrivit testerna i härlig sweclockers anda

Det enda som saknas i denna sammanfattning är en "Value" kolumn, alltså prylar som är mest "bang for the buck", tror det kan hjälpa nyare SWEC.are ännu mer då de snabbt kan få en överblick av vad som är mest värt i sin prisklass.

Bra jobbat vilket som, fortsätt så!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Faulisto:

Tycker ni har slöat lite i år, ofta snackar ni om att det är så mycket att göra.

Dock har ni ju även som intresse datortekniken vilket ju innebär att ni testar en hel del när ni är lediga så att säga enbart för att det är kul att testa saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror du underskattar hur lång tid det tar att genomföra recensioner i klass med våra. Vid en grafikkortslansering kan vi lätt plöja ned 100+ mantimmar för en enda artikel.

Skrivet av igelkotte:

Lite kul bara jag kanske har jättefel. Men jag läste toppklass och funderade, det borde betyda att det är bäst. Sen börjar jag fundera på utmärkt vad betyder det? Jag googla det och kom fram till ordet utmärkt kunde betyda perfekt.

Våra utmärkelser finns beskrivna här: http://www.sweclockers.com/nyhet/14398-sweclockers-nya-utmark...
Går även klicka på awardloggan i varje artikel för att komma till samma sida.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag tror du underskattar hur lång tid det tar att genomföra recensioner i klass med våra. Vid en grafikkortslansering kan vi lätt plöja ned 100+ mantimmar för en enda artikel.

Sagt det förr och säger det igen, filma och gör en artikel/video om när ni gör en recension för att få se hur lång tid det tar och med alla delar, misslyckanden osv

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Gillar att ni e så stränga så det e svårt att få utmärkelser hos er. Till o me "Bra Produkt" krävs det en del för att få.

Dock borde ni ha nån förklaring till utmärkelserna så man bättre vet va de betyder.

Dold text

Såg Dimestams förklaring ovanför

Varför inte testa ännu mer? Ni e ju fyra man som antagligen jobbar heltid. Visst sitter chefredaktören o skriver artiklar, gör chefsgrejer o så men Jonas, Emil o Jakob? E ju för bövelen 120tim tillsammans på en vecka.

Iofs vet inte jag hur lång tid saker tar men för en utomstående så tänker man alltid att: "Ääh det DÄR kan inte ta så lång tid...."

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Campaigner:

Gillar att ni e så stränga så det e svårt att få utmärkelser hos er. Till o me "Bra Produkt" krävs det en del för att få.

Dock borde ni ha nån förklaring till utmärkelserna så man bättre vet va de betyder.

Dold text

Såg Dimestams förklaring ovanför

Varför inte testa ännu mer? Ni e ju fyra man som antagligen jobbar heltid. Visst sitter chefredaktören o skriver artiklar, gör chefsgrejer o så men Jonas, Emil o Jakob? E ju för bövelen 120tim tillsammans på en vecka.

Iofs vet inte jag hur lång tid saker tar men för en utomstående så tänker man alltid att: "Ääh det DÄR kan inte ta så lång tid...."

Vi pysslar med mycket, mycket mer än tester.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att ni gör ett bra jobb. Både med tester och hur ni uppdaterar er sida. Sedan finns det alltid saker som är svåra att förstå. Ex detta med 4K skärmar. Jaga skärmar under 5000kr för tester och med låga inställningar hur svagt grafikkort klarar 60Hz i 4K. Funkar ett amd 270 eller Nvidia 750ti köra nya spel spelbart. Många spelar mer sällan men vill köpa en 4K skärm. End gången ni har med 4K är när ni testa de bästa (dyraste) grafikkorten.

(PS att ni fortfarande inte äger en 4K skärm som ni kan köra test på är inte bra)

Sedan borde ni även skriva alla recensioner på engelska också så ni kan bli än större (fler medarbetare som hjälper till)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av sesese:

Jag måste säga att ni gör ett bra jobb. Både med tester och hur ni uppdaterar er sida. Sedan finns det alltid saker som är svåra att förstå. Ex detta med 4K skärmar. Jaga skärmar under 5000kr för tester och med låga inställningar hur svagt grafikkort klarar 60Hz i 4K. Funkar ett amd 270 eller Nvidia 750ti köra nya spel spelbart. Många spelar mer sällan men vill köpa en 4K skärm. End gången ni har med 4K är när ni testa de bästa (dyraste) grafikkorten.

(PS att ni fortfarande inte äger en 4K skärm som ni kan köra test på är inte bra)

Sedan borde ni även skriva alla recensioner på engelska också så ni kan bli än större (fler medarbetare som hjälper till)

Vi har tillgång till 4K-skärmar och har haft det under lång tid, se exempelvis testet av Titan Z. Problemet är att 4K i allmänhet och Displayport MST i synnerhet inte fungerar särskilt bra och det först nyligen släppts skärmar med SST, som ger lite mindre huvudvärk.

Vi anser att det är meningslöst att testa svagare grafikkort i så hög upplösning, dels eftersom kombinationen i sig är osannolikt, men framförallt eftersom det knappast blir några acceptabla bildfrekvenser. Vi snackar alltså om motsvarigheten till att driva fyra skärmar i 1080p.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi har tillgång till 4K-skärmar och har haft det under lång tid, se exempelvis testet av Titan Z. Problemet är att 4K i allmänhet och Displayport MST i synnerhet inte fungerar särskilt bra och det först nyligen släppts skärmar med SST, som ger lite mindre huvudvärk.

Vi anser att det är meningslöst att testa svagare grafikkort i så hög upplösning, dels eftersom kombinationen i sig är osannolikt, men framförallt eftersom det knappast blir några acceptabla bildfrekvenser. Vi snackar alltså om motsvarigheten till att driva fyra skärmar i 1080p.

Jag tror faktiskt att många är intresserade. dags att byta skärm och vill inte ha någon gamman standard utan önskar
det senaste en 4K skärm men vill vänta med att uppgradera sitt grafikkort. Skärm byter man inte lika ofta som övriga komponenter i datorn så att man inte kan maxa sina spel kan många axeptera men man vill i alla fall kunna spela sina spel

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Älskar dessa sammanfattningar!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Jag tror faktiskt att många är intresserade. dags att byta skärm och vill inte ha någon gamman standard utan önskar
det senaste en 4K skärm men vill vänta med att uppgradera sitt grafikkort. Skärm byter man inte lika ofta som övriga komponenter i datorn så att man inte kan maxa sina spel kan många axeptera men man vill i alla fall kunna spela sina spel

Då ska du skaffa en skärm som fixar 1:4 skalning från 1080p .... måste ha fetare grafikkort för att spela i 4K.