Permalänk
Avstängd

Tips på bra skärmar för gaming?

Tjena faeen!

Ska skaffa ny skärm till mitt ps4! Ingen tv alltså.. För på min 32 tums tv som jag har nu ser naturen i spelen helt fuckad ut! Trädens blad är åt helvete... SÅÅÅÅ.. 24 tum för max 2500! Vill heller inte ha något begagnat! Har sett Eizo Foris fs2333.. Mycket positivt men även negativt..! Btw.. Vill ha IPS panel och så lite ghosting som möjligt! Och även bästa grafik jag kan få för 2,5 lax!
Kommer köra mycket FPS och äventyrsspel!

Permalänk
Inaktiv

I den prisklassen får du nog välja mellan en snabb skärm med lite ghosting och en med hyggliga färger och bildkvalisort. Vilket värderar du mest?

Permalänk

du kan glömma 144 hz och 1440p på konsol så du får ju inte så mycket att välja på

Permalänk
Medlem
Skrivet av YuMadBruh:

Tjena faeen!

Ska skaffa ny skärm till mitt ps4! Ingen tv alltså.. För på min 32 tums tv som jag har nu ser naturen i spelen helt fuckad ut! Trädens blad är åt helvete... SÅÅÅÅ.. 24 tum för max 2500! Vill heller inte ha något begagnat! Har sett Eizo Foris fs2333.. Mycket positivt men även negativt..! Btw.. Vill ha IPS panel och så lite ghosting som möjligt! Och även bästa grafik jag kan få för 2,5 lax!
Kommer köra mycket FPS och äventyrsspel!

vad är negativt med fs2333?
Annars kommer eizo med deras nya fs2434, efterföljaren av 2333. 6mm kanter och glas nästan ända ut. 1080p IPS på den. extremt fina färger!

edit: Länk till skärmen: http://www.sweclockers.com/nyhet/18928-eizo-avtacker-gamingsk...

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonatanR:

vad är negativt med fs2333?
Annars kommer eizo med deras nya fs2434, efterföljaren av 2333. 6mm kanter och glas nästan ända ut. 1080p IPS på den. extremt fina färger!

edit: Länk till skärmen: http://www.sweclockers.com/nyhet/18928-eizo-avtacker-gamingsk...

Vissa säger att dom inte är nöjda.. men inte varför :O.. Ser fin ut men 2 lax för mycket :'(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

I den prisklassen får du nog välja mellan en snabb skärm med lite ghosting och en med hyggliga färger och bildkvalisort. Vilket värderar du mest?

Hyggliga färger! (om jag fattat rätt....)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du pratar väldigt förvirrande för att vara ärlig. Sen ska det nog rätta att ställa in färgerna på din tv så det ser mer naturligt ut.

Permalänk
Avstängd

Koreaskärm.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasp:

Du pratar väldigt förvirrande för att vara ärlig. Sen ska det nog rätta att ställa in färgerna på din tv så det ser mer naturligt ut.

Sry bro.. Har redan fifflat med inställningarna men hä blir bah värre

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YuMadBruh:

Vissa säger att dom inte är nöjda.. men inte varför :O.. Ser fin ut men 2 lax för mycket :'(

Hur vet du det? Finns inte ens ett pris på den än, står ju i artikeln: "Eizo Foris FS2434 levereras med fem års garanti och kommer finnas tillgänglig i augusti månad. Uppgifter om pris väntas anlända närmare säljstarten."

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Den ligger ju på 8ms :/ Vad är det för skillnad mellan 1000:1 och 10000000:1 typ? Fattar inte vad det betyder

Permalänk
Medlem

Vadå den ligger på 8ms, som om det vore en dålig sak? Släpp sargen. Det är bara blaj. Precis som en mobilkamera med 123890 MEGAPIXELS är rätt värdelös jämfört med en systemkamera med 12mpix är en TN panel med 2ms grå till grå som en rostig volvo 240 mot en 8ms IPS Ferarri panel.

Responstid är helt irrelevant nu för tiden (och har varit i många år), det är input lag som är viktigt.

Permalänk
Medlem

Dell U2414H som Ernesto nämnde är det bästa alternativet om du nu vill hålla dig till IPS tekniken. En annan bra skärm är Samsung S24D590PL. 2x hdmi, "flicker free" PLS skärm, samsungs egna "IPS teknik". Om du nu bara hade tänkt att använda skärmen till din PS4 så varför inte en VA panel? Samsung S24C750P är en väldigt bra skärm för ändamålet. "Flicker free" och snabb nog även för krävande pc spelande.