Microsoft fördubblar försäljningen av Xbox One – utan Kinect

Permalänk
Medlem

Kommer inte köpa xbone på ett tag. Men när jag väl köper blir det med kinect. Känns inte komplett utan kinect, helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Xbox One - Nu nästan ikapp PS4 sett till försäljning.

Inte så konstigt att den säljer bättre utan Kinect däremot.

Nästan ikapp under en månad eller gällande total försäljning?

För enligt VHChartz så har PS4 sålt i 8,5 miljoner ex och Xbox ONE i 4,83 miljoner ex.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _Merc_:

ingen konsol är värd att köpa.

Inte? De är ju billiga och rätt så lattjo grejer som man kan ha kul med.

Wii U är nog den mest köpvärda konsollen, tack vare sina partyspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

problemet med denna rapport är att i maj månad så sa MS att dom skulle göra en kinectless XB1 och försäljningen för maj månad var den värsta försäljningen microsoft nånsin har haft under maj månad av nån konsol dom har gjort.

så att för dubbla dom sifforna är inte ett stort wow.

Exakt. De knuffade över en del kunder från Maj till Juni. Antalet som kom till för att de hade en lägre prissatt SKU är förfärande få. Och i Europa (för att inte tala om Japan...) är avståndet enormt. Globalt säljer XB1 i runda slängar en tredjedel av PS4. Vi får se hur det utvecklar sig. Traditionellt har ungefär det tredje året på marknaden varit det starkaste, men jag tror att den här generationen kommer att krympa rejält jämfört med förra. Om man inte är inbiten konsolspelare, finns det alternativ idag som inte fanns för fem år sedan.

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nästan ikapp under en månad eller gällande total försäljning?

För enligt VHChartz så har PS4 sålt i 8,5 miljoner ex och Xbox ONE i 4,83 miljoner ex.

Menade under månaden.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Förstår ju att dom valde att sälja xbox one utan kinecten, å de är ju kul att det ökar försäljningen..
men ändå tråkigt beslut att man kan välja bort kinecten, mina planer för xbox one försvann tyvärr, eftersom det känns som att speltilvlerkarna inte kommer satsa lika hårt på kinecten

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

Förstår ju att dom valde att sälja xbox one utan kinecten, å de är ju kul att det ökar försäljningen..
men ändå tråkigt beslut att man kan välja bort kinecten, mina planer för xbox one försvann tyvärr, eftersom det känns som att speltilvlerkarna inte kommer satsa lika hårt på kinecten

Vad är problemet? Kinect är ju fullkomligt värdelöst och uppmuntrar utvecklare att göra slarvigt utförda spel som inte ens går att kontrollera.
Nej. Kinect borde ha skrotats redan 2010. Ett smålustigt koncept utan verklighetsförankring som skiftat Microsofts fokus i konsolvägar till något pervest husdjursprojekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

ingen konsol är värd att köpa.

Jag köpte min ps3a på release 2006, 600 dollar, dollarn var typ 7:-, så 4200:- för en maskin jag fortfarande spelar på (GTA5 senast).
8 år.. -> 4200/8 = 525:- per år.

Jämfört med vad det kostat att ha en #pc-super-duper-master-race-mygod-omg!!!! uppdaterad under samma tid? Kostnaden täcker väl som sagt knappt ett high-end grafikkort....

Så säga vad man vill om kvalité och grafik på spelen, men konsol är fasen inte _dyrt_.
Vidare så kommer man spelmässigt undan billigt om man köper/säljer begagnat, något som börjar bli svårare på PC med digital försäljning.

Permalänk
Medlem

Jag köper gärna någons överblivna Kinect.

Permalänk
Medlem

Microsoft är synonymt med pudlar och att vända kappan efter vinden.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag köpte min ps3a på release 2006, 600 dollar, dollarn var typ 7:-, så 4200:- för en maskin jag fortfarande spelar på (GTA5 senast).
8 år.. -> 4200/8 = 525:- per år.

Jämfört med vad det kostat att ha en #pc-super-duper-master-race-mygod-omg!!!! uppdaterad under samma tid? Kostnaden täcker väl som sagt knappt ett high-end grafikkort....

Så säga vad man vill om kvalité och grafik på spelen, men konsol är fasen inte _dyrt_.
Vidare så kommer man spelmässigt undan billigt om man köper/säljer begagnat, något som börjar bli svårare på PC med digital försäljning.

Håller med dig.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd

Personligen tycker jag Xbox One bara blev ett stort fiasko.

Det vara massa snack om att man måste ha Kinect på hela tiden, att den inte går att stänga av, att den drar massa prestanda även när den inte används, och att den används för övervakning och inkräktar på den personliga integriteten.

Dom skulle kräva uppkoppling, annars skulle man inte kunna spela. Sen var dom tvungna att backa.

Microsoft har envisa med att man var tvungen att ha Kinect till Xbox One, och nu backar dom från det.

Det tog ett år innan den lanserades i Sverige, det är ju bara pinsamt.

Allt blev bara puckat och dumt.
Microsoft misskötte så mycket.

Permalänk
Medlem

r

Skrivet av rektor:

Personligen tycker jag Xbox One bara blev ett stort fiasko.

Det vara massa snack om att man måste ha Kinect på hela tiden, att den inte går att stänga av, att den drar massa prestanda även när den inte används, och att den används för övervakning och inkräktar på den personliga integriteten.

Dom skulle kräva uppkoppling, annars skulle man inte kunna spela. Sen var dom tvungna att backa.

Microsoft har envisa med att man var tvungen att ha Kinect till Xbox One, och nu backar dom från det.

Det tog ett år innan den lanserades i Sverige, det är ju bara pinsamt.

Allt blev bara puckat och dumt.
Microsoft misskötte så mycket.

Jag förstår uppriktigt inte sagt sådana har poster, menar herrn möjligtvis att det hade varit bättre om företag inte ändrade sig under tidens gång utan alltid levererade en produkt som ser ut precis såsom den som först annonserades även om det betyder en sämre produkt för kunderna?

Kinekt skall mig veterligt ha reserverat 10% av resuserna, exakt varför är det dåligt att man ger spelskaparna möjlighet att använda dessa till spel som inte aktivt använder kinekt?

Angående övervakning så handlar det väl i grund och botten huruvidare man har foliehatten på eller inte, vissa är rädda för allt och andra inser att det finns liten vinst för ett företag eller ens någon säkerhetsorganisation att smygtitta på vad vanliga användare sysslar med medans de spelar spel.

Kan dock hålla med om att en väldslansering hade varit att föredra, men varken du eller jag har någon som helst aning om varför man valde att inte genomföra en sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Menade under månaden.

Tänkte väl

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

r

Jag förstår uppriktigt inte sagt sådana har poster, menar herrn möjligtvis att det hade varit bättre om företag inte ändrade sig under tidens gång utan alltid levererade en produkt som ser ut precis såsom den som först annonserades även om det betyder en sämre produkt för kunderna?

Kinekt skall mig veterligt ha reserverat 10% av resuserna, exakt varför är det dåligt att man ger spelskaparna möjlighet att använda dessa till spel som inte aktivt använder kinekt?

Angående övervakning så handlar det väl i grund och botten huruvidare man har foliehatten på eller inte, vissa är rädda för allt och andra inser att det finns liten vinst för ett företag eller ens någon säkerhetsorganisation att smygtitta på vad vanliga användare sysslar med medans de spelar spel.

Kan dock hålla med om att en väldslansering hade varit att föredra, men varken du eller jag har någon som helst aning om varför man valde att inte genomföra en sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom MS verkligen förtjänar kritik för lanseringen samt för viss struktur på hela Xbox ONE-paketet så är det väl också rättfärdigat att just kritisera dem? Det spelar ingen roll om vi vet varför eller ej de gjort/gör vissa saker, pga deras envishet samt oförmåga så har de ju redan vid release kapitulerat till Sony. Något sådant är inte bra för oss konsumenter, vi behöver en skarp konkurrens för att prissättning och kvalité ska vara så bra som möjligt.

Att ta upp den så kallade foliehatten är bara tramsigt. Eftersom vi lever i en tid där myndigheter utan skrupler spionerar på sin befolkning är det självklart att just den yngre och kanske mer pålästa generationen inom detta ämnet generellt drar öronen åt sig när det gäller exempelvis kinecten. Det är nog många som inte vill ha en kamera igång och uppkopplad i sitt hus precis hela tiden.

Slutligen ifrågasätter jag starkt hur man klarar av att sälja en sämre hårdvara till samma pris som en bättre och tror att man ska komma undan med det. Ibland känns det som att MS tror att deras potentiella kunder är idioter. Det borde t om den mest inbitne av MS-fans också se.

Så var inte rädd för att kritisera, det är nog den enda vägen framåt när det gäller många företag. Får de ingen kritik bättrar de inte sig heller, MS är ett bra exempel på en sådan koloss.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Eftersom MS verkligen förtjänar kritik för lanseringen samt för viss struktur på hela Xbox ONE-paketet så är det väl också rättfärdigat att just kritisera dem? Det spelar ingen roll om vi vet varför eller ej de gjort/gör vissa saker, pga deras envishet samt oförmåga så har de ju redan vid release kapitulerat till Sony. Något sådant är inte bra för oss konsumenter, vi behöver en skarp konkurrens för att prissättning och kvalité ska vara så bra som möjligt.

Att ta upp den så kallade foliehatten är bara tramsigt. Eftersom vi lever i en tid där myndigheter utan skrupler spionerar på sin befolkning är det självklart att just den yngre och kanske mer pålästa generationen inom detta ämnet generellt drar öronen åt sig när det gäller exempelvis kinecten. Det är nog många som inte vill ha en kamera igång och uppkopplad i sitt hus precis hela tiden.

Slutligen ifrågasätter jag starkt hur man klarar av att sälja en sämre hårdvara till samma pris som en bättre och tror att man ska komma undan med det. Ibland känns det som att MS tror att deras potentiella kunder är idioter. Det borde t om den mest inbitne av MS-fans också se.

Så var inte rädd för att kritisera, det är nog den enda vägen framåt när det gäller många företag. Får de ingen kritik bättrar de inte sig heller, MS är ett bra exempel på en sådan koloss.

Självklart skall man ge kritik men att ge kritik som grunnar sig i att ett företag förändrar något till det till det bättre endast med grundvalet att produkten inte innehöll dessa förbättringar från början känns inte sakligt.

Var personliga integritet är redan nu självvalt så inskränkt iom att var och varannan bär omkring på smartphones, surfplattor samt datorer med mikrofoner och webkameror att en kamera samt mikrofon till i vardagsrummet känns som en liten förändring på det stora hela.
Betydligt läskigare är de bärbara enheterna som är på väg ut i form av glasögon och dyligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Självklart skall man ge kritik men att ge kritik som grunnar sig i att ett företag förändrar något till det till det bättre endast med grundvalet att produkten inte innehöll dessa förbättringar från början känns inte sakligt.

Var personliga integritet är redan nu självvalt så inskränkt iom att var och varannan bär omkring på smartphones, surfplattor samt datorer med mikrofoner och webkameror att en kamera samt mikrofon till i vardagsrummet känns som en liten förändring på det stora hela.
Betydligt läskigare är de bärbara enheterna som är på väg ut i form av glasögon och dyligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Var och en får tycka precis vad man vill om den personliga integriteten, jag bara poängterade att det finns många som inte gillar en sådan lösning. MS var stenhårda och envisades gällande lösningen på kinect och det är jag kritisk till. Varför inte hitta en lösning från början som inte är en "turn-off" för många istället för att envisas och sedan göra förändringen för sent?

Tror tyvärr att MS lever kvar i det förgångna när man inte hade konkurrens (OS-marknaden) och det lär bli en dyr läxa att lära när man inser att man måste förändra sitt sätt att se på marknaden och på potentiella kunder.

Jag är dock bara en "lekman" gällande sånt här, men det är min tes iaf.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Inte? De är ju billiga och rätt så lattjo grejer som man kan ha kul med.

Wii U är nog den mest köpvärda konsollen, tack vare sina partyspel.

Spelar bara på en konsol nu och det är Wii, men hade det inte varit för att många spel bara finns till vissa konsoler så hade jag inte skaffat någon. Hade alla dessa Mario spel, sport spelen och exklusiva titlar från Playstation osv funnits till PC så hade jag nog bara skaffat Wii kontroll och connectat till PCn och spela. Finns ju emulatorer till och med för Wii dock är dom ju inte helt felfria tyvärr och kommer nog aldrig bli det.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Swedish Berserk:

Menade under månaden.

Fast även det är sanning med modifikation. Ja, XBO sålde lika bra som PS4 i USA under senaste månaden, USA är den marknad där Xbox har överlägset starkast fäste.

Mest glädjande är ändå att Mario Kart kunde få sådan snurr på WiiU försäljningen. PS4 och XBO har ungefär samma uppsättning spel, så det känns viktigare att Nintendo klarar sig för att erbjuda ett verkligt alternativ.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Fast även det är sanning med modifikation. Ja, XBO sålde lika bra som PS4 i USA under senaste månaden, USA är den marknad där Xbox har överlägset starkast fäste.

Mest glädjande är ändå att Mario Kart kunde få sådan snurr på WiiU försäljningen. PS4 och XBO har ungefär samma uppsättning spel, så det känns viktigare att Nintendo klarar sig för att erbjuda ett verkligt alternativ.

Då får de (Nintendo) allt vakna ur sin "vi-måste-vara-så-speciella-att-ingen-förstår-oss"-dvala. Hur svårt hade det varit att släppa två touchpads till varje konsol och göra spel baserade på att de som spelar tillsammans ska ha varsin. Som det är nu är det ju helt obegripligt för den oinsatte. Sen att de planerar att sälja touchpads separat för runt 1500kr/st gör dem inte mer verklighetsorienterade.

Jag hoppas också som du att de kommer igen, det behövs många olika aktörer på marknaden för att konkurrensen ska höja upplevelsen för oss konsumenter och hålla priserna i schack. Men som det är nu framstår Nintendo som totalt inkompetenta på den ordinarie konsolmarknaden och som små genier på handheldmarknaden. De behöver dock vara på banan gällande vanliga konsoler också, så vi får hålla tummarna för att Wii U inte kommer att minnas som Dreamcast 2.0 eller att en ny konsol slår bättre.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti