Permalänk
Avstängd

144hz skärm för ps4

Tjena

Går det bra om man kör med en 144hz på ps4 (60hz)? Kan det bli lagg eller annat som påverkar mina gaming sessions?

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Tjena

Går det bra om man kör med en 144hz på ps4 (60hz)? Kan det bli lagg eller annat som påverkar mina gaming sessions?

Ja det kommer nog lagga oerhört mycket. Satsa på en 120hz skärm istället! Gärna CRT, hört att det ska vara bra för gejming fritt från lagg och annat.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elev10:

Ja det kommer nog lagga oerhört mycket. Satsa på en 120hz skärm istället! Gärna CRT, hört att det ska vara bra för gejming fritt från lagg och annat.

Fan oxå

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

är inte värt med en snabb skärm på en ps4a, vissa spel ligger ändå på 30 fps. CRT är bästa skärmen man kan ha men svåra att få tag på. då slipper du input lagg.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Han va ironisk. Klart du kan spela med 144hz skärmen men eftersom ps4 är låst till 30-60fps så kommer du inte känna samma flyt som du gör med pc:)

EDIT: glömt att dricka kaffe, sorry!

Permalänk
Medlem

Absolut inga problem alls att köra Ps4a på en 144hz skärm.
Ps4 körs i 60hz så du kommer bara använda 60hz, men påverkar inget negativt.

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att skaffa en IPS 60 hz? Eller är det något jag missar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redblaze:

Är det inte bättre att skaffa en IPS 60 hz? Eller är det något jag missar?

Jo men såg en billig begagnad Asus VG248QE så why not liksom..

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Skrivet av Wizty:

Jo men såg en billig begagnad Asus VG248QE så why not liksom..

Satsa på något med bra färger och responstid.